Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vi brukar också ta och ge vår hund maskmedel i anslutning med hemresan. Men jag bara undrar hur ni, som använder denna veterinär i heiligenhafen, gör med hemresan. Om jag förstått det rätt så skall hunden ha medlet max 10 dagar innan hemfärd och minst ett dygn före, helst två.
Stannar ni i Heiligenhafen den tiden som krävs eller stoppar ni till i Danmark också?
Vår veterinär tyckte att vi helst skulle ge henne det en vecka innan hemfärd, då hon är livrädd för att vi, i Sverige, skall få in den masken (helst vill hon t.o.m. att vi lät hunden stanna hemma).
//Stefan
Om ni inte skall var borta mer än fyra veckor kan ett 4 veckorsintyg vara möjligt. det betyder att ni kontaktar en vetrinär före utresa varvid han fyller i ett intyg (se bifogad länk) som ni tar med på resan - Därtefter måste ni tillbaka till vetrinären 0ch avmaska djuret senast inom 4 veckor efter intygets utfärdande datum. Detta användes flitigt av dom som ofta pendlar över sundet till Danmark.
http://www2.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/blanketter/djur/in_o_utforsel/E9_66.PDF