• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vet någon något om Tornspiran Bil?

F

F.d. 55665

Guest
Sv: Vet någon?

Hej

Såg också deras annonser. Men blev lite misstänksam över att de inte har adresser och kontajtdata på normalt vis. Och googlade sedan på deras namn och det kom upp en hel del ofördelaktiga kommentarer. Det behöver inte innebära att dom inte är seriösa, men det var tillräckligt för att jag skulle avstår att gå vidare. Sök på dom och läs vad som skrivs innan du går vidare.
 

Bella4

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
7771
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon?

Hej
Vi har köpt en ny Dethleffs Globetrotter XLi 2012 års modell från Tornspirans Bil AB och är MYCKET nöjda med den service och intresse som Michael Ivarsson har visat för de små garantiåtgärder som har behövts. För ovanlighetens skull en riktigt seriös handlare.

Benny
 

Lasse o Laila

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Jörlanda
HBK-Nr
7687
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon?

Vi har även köpt av Tornspiran, en Frankia 740. Alla fel och garantier har åtgärdats till vår fördel. Om jag skulle köpa en gång till? Svaret är ja.
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Jag lyfter denna tråden igen,

Ingen som har några nya positiva eller negativa erfarenheter av Tornspiran Bil i Göteborg ?



(Tråden är från 2014)
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Jag har en del erfarenhet från ett köp som inte blev av i höstas. Hinner inte skriva mer nu men återkommer ikväll.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Nu har jag lite mer tid att skriva :) Vi bestämde oss för att köpa husbil efter semestern i somras och hittade ett exemplar hos Tornspiran som vi verkligen gillade. Vi hade telefonkontakt ett par gånger och fick beskrivningar och svar på de flesta frågorna även om han var svår att nå bitvis. Efter lite funderande bestämde vi oss för att vi var så seriöst intresserade att vi ville komma och kolla (en fredag) och att allt skulle vara förberett för affär. Vi skulle köra till en vågstation och om allt i övrigt var enligt beskrivningen så skulle vi göra affär.

När fredagen närmade sig så meddelade Tornspiran att det kunde bli svårt att hinna visa bilen på fredagen men lördagen skulle det gå bra. Vi stod på oss eftersom vi hade planerat att ta tåget dit och en omväg hem med bilen för en del inköp m.m. Det gick dock inte så besöket sköts fram en dag. Vi planerade och gjorde inköpslistor och jag hängde här på forumet och läste allt jag kunde hitta :)

På fredag kväll ringde säljaren och meddelade att bilen var såld. Vi hade blivit lovade bilen och när vi ifrågasatte hur han kunde sälja bilen till någon annan innan vi fick chansen, vi hade ju t.o.m. köpt den på fredagen om vi hade fått, så sa han att en tidigare spekulant hade köpt den. De hade tittat på bilen långt tidigare men valt att inte köpa. Nu var det på väg hem efter en lång utlandsvistelse och på vägen hem hade de ångrat sig och meddelat att de trots allt ville köpa bilen. Vårt önskemål om att vi ändå borde få chansen var för döva öron och vi fick packa upp och skrota planerna på att hämta vår dröm. Den tidigare spekulanten hade förtur enligt honom.

Vi inser givetvis att han får sälja till vem han vill. Eftersom han hade visat bilen för den andra köparen tidigare så kände han väl att det var en säkrare affär och löftena till oss och vår besvikelse brydde han sig inte om. Han bröt väl inga direkta regler men hans omdöme och kundbemötande lämnar en del att önska. Jag skulle aldrig ge honom förtroendet att sälja en husbil till mig men det är baserat på min enskilda upplevelse.

Nu slutade det lyckligt för oss ändå. Någon månad senare hittade vi ett likadant objekt, bättre utrustat med lägre mil, hos Husbilstjejen i Närke :)
 

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Hej!
Har köpt två husbilar av Tornspiran Bil Ab en Burstner och en Dethleff är mycket nöjd några få reklamationer som åtgärdades snabbt och smidigt till full belåtenhet.
Skull helt klart köpa husbil igen av Mikael när jag byter.
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Tack för era svar,
Jag var själv hos Tornspiran för några år sedan och tittade på en bil.
Men jag tyckte att när jag ställde frågor angående bilen, hur vissa funktioner och andra praktiska frågor så kunde dom inte riktigt svara mig, utan dom 2 killarna, som för övrigt var riktigt trevliga, kollade mest på varandra med förundrad blick.
Så jag fick helt enkelt kalla fötter och gick till en annan försäljare.

Det är därför jag är nyfiken på andra personers uppfattningar av Tornspiran.

Jag ser deras annonser emellanåt och dom har ofta en bra prisbild och en del intressanta bilar till försäljning så jag får väl se om jag ska leta mig dit igen kanske i framtiden.

Tack igen!
 

gstolpe

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Partille
HBK-Nr
3099
Medlemskap
2023
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Hej

Köpte en ny Dethleffs XLi Globetrotter 2016 års modell i höstas av Mikael Ivarsson ägare till Tornspiran Bil AB.
Vår erfarenhet av Mikael är att han är seriös och ärlig.
Läste tidigare inlägg om besvikelse över att Tornspiran sålde en utlovad husbil till annan kund. Vad jag kan förstå av inlägget så såldes husbilen till kund som redan sett bilen och därefter köpt denna. Naturligt att "man" säljer till kund som sett och bestämt sig för husbilen. Att säljaren ringde och meddelade att husbilen var såld till kund som sett bilen tidigare är positivt och ärligt.
Tornspiran Bil AB rekommenderas starkt.
Tips: Jämför husbilspriserna med andra husbilsfirmor.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Inte lätt att hitta till dem, vi irrade runt 5 januari i göteborg till 2 olika adresser som vi hittade på nätet men inte fann vi nån husbilsfirma, sista adressen vi åkte till så hamnade vi hos elkjedjan, frun gick in och köpte en lampa så hon blev glad, men sen fortsätte vi till alingsås och Autohallen som angav rätt adress på deras sida!
 

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Inte lätt att hitta till dem, vi irrade runt 5 januari i göteborg till 2 olika adresser som vi hittade på nätet men inte fann vi nån husbilsfirma, sista adressen vi åkte till så hamnade vi hos elkjedjan, frun gick in och köpte en lampa så hon blev glad, men sen fortsätte vi till alingsås och Autohallen som angav rätt adress på deras sida!

Du var på rätt adress när du var på Elkjedjan dom har kontor där. Provade du inte att ringa dom? Vi köpte vår tredje husbil där och är mycket nöjd med pris och service.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Frun hade ett nummer men ingen svarade på den, när vi googlade så fans inget nummer alls förutom den som hon hittad på blocket tror jag det va.
 

goran.bjurestam

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
23143
Medlemskap
2022
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Har bara positivt att säja om Tornspiran:), pratade med dem senast idag. Gå in på deras hemsida så finner du alla kontaktuppgifter. Köpte en ny Hymer av honom i höstas och allt fungerade smärtfritt.
//Göran
 
F

F.d. 29743

Guest
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Kanon säljare köpte en Dethleffs advantage 7071 mycket bra pris fixade snabbt de tillbehör jag ville ha med 30% rabatt. Mycket seriös kille en för ovanligheten ärlig bilhandlare.
 

Nalle.

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Luleå
HBK-Nr
25220
Medlemskap
2024
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Inga problem med Mikael på Tornspiran, mycket seriös.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?

Kan inte sluta fundera på varför majoriteten av de som har positivt att skriva om Tornspiran bara har gjort ett enda inlägg och det är just för att beskriva hur bra det funkat med Tornspiran???

Lite märkligt är det!
 
Toppen