• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vet någon hur man tar bort ett konto på Face-book?

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025
Kan någon datakunnig person tala om hur man kan ta bort en person från Face-book? Familjen har upptäckt att en numera avliden släkting fortfarande finns kvar där och så vill vi naturligtvis inte ha det.

Hittar ingen adress eller liknande där man kan anmäla sådant. Hur gör man??

/Barbro

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Vet någon hur man tar bort ett konto på Face-book?

Det verkar vara svårt att radera ett Facebook konto. Även om det är ens eget konto. Jag kan tänka mig att det kan vara än svårare att ta bort kontot för någon annan.

Jag har inget bra svar, men kanske ni kan hitta en början till ett svar på problemet här:
Facebook-faq

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Ja - enligt dotra så går det - om man har kvar det mejl man fick när man skapade sitt konto i FB.
Å vem har det?

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025

Tack för svaren. Vi har nu förstått att det omöjligt att ta bort ett konto om man inte har personens inloggningsuppgifter och det har inte vi.

Vår släkting får finnas kvar på Face-book fastän han varit död i ett par år och det känns verkligen inte bra.

Förmodligen finns det fler avlidna bland Face-books alla medlemmar...

/Barbro

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det fördes en dabatt om detta i P1 för ett tag sedan. Det var åtskilliga kritiska röster över detta att det inte går att ta bort avlidnas konton.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om man har tillgång till den avlidnes dator finns det en möjlighet att inloggningen sker automatiskt. I detta fallet finns den kanske inte kvar?

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025

Datorn finns inte kvar. Det är nog bara att acceptera läget som det är även om vi inte gillar det...

/Barbro

Toppen