• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vet någon något om Tornspiran Bil?

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
Ser inte vad ovanstående inlägg ska tjäna till.
Om Seppos släkting köper bilen ny i Tyskland och den körs i 600 mil och efter ett halvår säljs till Seppo, så är det hela helt lagligt.
Om han dessutom köper den före den 31:e December, så är momsen 16% i stället för 19%
 
W

Weckman

Guest
Ser inte vad ovanstående inlägg ska tjäna till.
Om Seppos släkting köper bilen ny i Tyskland och den körs i 600 mil och efter ett halvår säljs till Seppo, så är det hela helt lagligt.
Om han dessutom köper den före den 31:e December, så är momsen 16% i stället för 19%
Inget nämnt om Seppos affär. Resten får du checka av med Skattemyndigheten gällande hyrköp.
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
655
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag kan ju bara nämna att den lägre momsen gäller för leveranser före 31 december enligt Åf information. Men vår tänkta bil blir "special" så det blir en 2021 modell. Jag tänker dock gräva lite djupare i detta för att förstå varför denna prisskillnad på basbilen. Svenska Åf ska få chansen...
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
655
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Ifall någon undrar vad som hänt sedan 31 augusti så kan jag säga att Hymers Åf är bland de sämsta jag stött på. I alla fall i de två anläggningar jag besökt. Säljarna vet inte vad de säljer och jag har fått korrigera deras offerter 2-3 ggr åt dem vad gäller vad som är möjligt att kombinera.
Nu blir det en Nordic Extreme....
Kaben såldes enkelt via Blipp
 
Toppen