• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vespa el.dyl i husbilsgaraget

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2025
Vill åka med min fru på ett tvåhjuligt fordon. Ni som har erfarenhet av EU moppe eller vespa. Finns det EU moppar som man kan åka två pers på?
Är intr. av prisinfo och övrig information i detta ämne.

:mcride:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Vespa el.dyl i husbilsgaraget

Hej, om du har A i körkortet är det bättre att satsa på något lite kraftigare, för den blir faktiskt mycket billigare i försäkring än en EU-moppe, och bättre och kraftigare att åka två st. på.

M.v.h. JANKRO.

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
Vi valde en 125 ccm Kymco för att man skall kunna hålla samma hastighet som bilar, med moppe för blir man omkört hela tiden så finns det stor risk att man blir trängt i diket vi fick betala 2100 € för våran
Ha de paffw
Ps vi har också en moppe men inte vill man åka två fullvuxna på den, ok i stadstrafik Ds

F

F.d. 5798

Guest

Alla eu moppar med reg skylt får man skjutsa med,köpte en begangnad Yamaha Jog R-07 för 6000:- funkar kanon.Satsa på en moppe med märke du känner igen typ honda,suzuki.:mcride:

Home-car

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2025

Hej!

Har du rätt körkort, råd att köpa en Mc och plats och vikt för att få med en Mc, så köp en sådan. Det går att åka två på EU-moppe, men de svenska mopparna går mycket långsammare än utländska motsvarande. I Sverige och i Tyskland är mopparna strypta till att gå max 45 km/h. I de flesta andra EU-länder, får de gå mycket fortare, åtminstone 70 km/h eller mer. Det känns mycket säkrare att kunna följa med trafikrytmen.

Mc är billigare att försäkra, stabilare och har i regel bättre bromsar m m.

Kan du välja välj Mc.

Mvh

Home-car

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

Vi har en 150cc kymco, den är helt perfekt.
Det är lätt att följa med i trafikrytmen med den, betalar 740 kr/år i halvförsäkring.
Vikten är 115 kg.

/sten-åke

F

F.d. 18017

Guest

HUr har ni upplevt det med bensinlukt inne i bilen då moppen står i garaget?

Alla de bilar jag tittat i på mässan verkar ha ventilation mellan garaget och bodelen. vissa hade sängens resorbotten synlig rätt upp från garaget. 2taktsmotorer sölar ju rätt mycket bensin ur avgasröret så de brokar ju lukta en hel del.

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
Jag har inte märkt någon lukt men vår är 4 takt
Ha de Paffw

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Om ni funderar på att skaffa en mc eller moppe att ha med i garaget som ni tänkt åka två st på så kolla runt lite vilka som har tillräcklig maxlast. Vår 125cc har 150kg maxlast och det är inte så mycket vikt för två svenskar m.fl. plus ev. topbox med vatten m.m. men kanske tillräckligt för två kineser eller japaner eller ungdomar.
Åke

Senast ändrad:
F

F.d. 55488

Guest

Är alla kineser, japaner och ungdomar små? Själv såg jag häromdan en stor ungdom, väldigt stor, kanske över 150 kg. / Per

F

F.d. 55268

Guest

Hej, jag har en 125cc 2006 som har gått 70 mil .det är den enda med fotbroms (tror jag)den finns på annonser här på hbk mvh leif:mcride:

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Vi har en 125 cc Yamaha cygnus. Funkar perfekt för oss två o hunden.
Ingen bensinlukt (4- takt)

Toppen