• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Verkstad i Alicante/Torrevieja - slirande koppling

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
292
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Kopplingen slirar. Har du något tips på en verkstad i området runt Alicante eller Torrevieja som kan laga det?
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
678
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
I santa pola ett par hundra meter från bahia camping på den stora gatan på vänstra sidan finns det en verkstad jag använt en gång för att byta ett motorfäste det hade ett antal lyftar och plats för husbil då 2019 tog man strax över 30 eu/tim. pratade engelska. Men beror ju på felet tar tid att få hem delar autodoc i tyskland är nog billigast om man ska fixa delar själv.
När man frågar om en bil vill man ju ha reda på årsmodell vilken motor det är och märke, annars blir det som att säja att man har ont i foten utan att berätta något annat.
 

Papillon

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
NORRKÖPING
HBK-Nr
22121
Medlemskap
2024

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
292
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Finns en husbilsfirma i Elche vilket inte är så långt från Alicante/Torrevieja.
Ja, den firman har jag anlitat ett par gånger då jag backat sönder husbilen mot apelsinträd/bommar/stenar med mera. Dom har gjort bra jobb varje gång. Men jag vet inte hur det är med reparationer på Fiat motorer? Det kanske skulle vara en idé att svänga förbi och kolla?

Vid något tillfälle har jag snappat upp den här verkstaden, ska vara svensktalande.
Autoprestanda Torrevieja: Autoprestanda | Mecánica General Torrevieja (välj svenska)
Hittade adressen i ett husbilsforum, förhoppningsvis reparerar de även husbilar.
Ja, här har jag varit också ett par gånger och hälsat på och fått personbilar servade och reparerade. Jag mailade och frågade om dom kunde tänkas ta emot en husbil men fick till svar "nej, tyvärr".

--

Nu har jag mailat en Fiat verkstad i Torrevieja och hört mig för om dom kan fixa kopplingen.
Jag håller er informerade i den här tråden och berättar hur det går för mig.
 
Toppen