• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Verkliga valutakurser var kan man kolla det ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag håller på och räknat ihop lite prylar som skall införskaffas från tyskland och då jag inte vill bli baktalad att jag har räknat på för hög eurokurs ( och tjänat på detta ..... )samtidigt vill jag ju inte lägga till ur egen plånbok så vill man ju ha en korrekt kurs att gå på .

Forex = 10,49
Nordea = 10,31
Swedbank = 10,35

Vet i 17 hur jag skall räkna för att det skall bli rättvist men samtidigt så blir det väl inga större summor om man räkna 5 öre fel eller ??? goda råd önskas .

Kikade på min förra insättning i mitten på december så var det 10,44 som drogs från kontot så det var ju rätt bra räknat för jag tog 10,48 .

Senast ändrad:

Bosse

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Verkliga valutakurser var kan man kolla det ?

[Hej!
Du kan titta på di.se, och titta under valutakurser där ser du hur kronan står mot olika valutor.

Mvh

Bosse

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Mitt intryck av detta är att det finns lika många olika kurser som det finns aktörer på denna marknad. Jag håller mig till the ICA-card när jag handlar utomlands och trivs med det. Kollade lite i början som ny ICA-cardkund, jämförde med ett par storbanker och blev mycket nöjd med hanteringen av mina arma slantar.

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Bankene pleier å oppgi 4 kurser på hver valuta. Kjøp og salg av sedler og kjøp og salg av papirvaluta (obligasjoner, sjekker og andre verdipapirer) det hele er ikke helt enkelt når kursene endres flere ganger pr, dag.

Bosse

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021

[Man kan gå in på banken och säkra valuta till en bestämd kurs, så vet man exakt vad det kostar när man skall betala fakturan.

Mvh

Bosse

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest

Forex-kursen är nog den som bäst motsvarar den kursen Euro kostar varje dag.
Bankerna kör ju (som Forex) kursen som riksbanken ställer, men de har olika pålägg på detta, som jag förstår.

Köper jag Euro, så är det hos Forex, (de brukat ha bästa kursen, eller X-Change), därför är deras kurs praktisk.

Hälsning
jyrki

S

suneAl

Guest

Gå in på text-Tv sidan 230, så ser man valutan timme för timme.
På detta skall man lägga på Bankernas växlingsavgift.
Betalar man via internet tillkommer inga växlingsavgifter.

Häla 571

F

F.d. 6061

Guest

För ett par år sedan köpte jag husbil i Tyskland och den kursen banken köpte Euro för då låg bra mycket högre än någon annanstans. Jag hade räknat på en kurs (då) på 9,25 som max medan banken köpte för 9,57. Det slår rätt mycket på en bil för 48 000 Euro...

Ring gärna din bank och kolla hur kursen ser ut och hur den sett ut de senaste veckorna så kan du få ett ganska bra hum.

F

F.d. 4220

Guest

Jag brukar använda denna länk:
Currency Converter - OANDA Customizable Currency Converter
Där kan man t.om. välja datum för konverteringen (lik den site som Monica och Robert länkar till, men den går direkt på konverteringen).

Exakt blir det säkert inte, just med tanke på köp/sälj-kurser som det skrivits om ovan.

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5898

Guest

Jag håller på och räknat ihop lite prylar som skall införskaffas från tyskland och då jag inte vill bli baktalad att jag har räknat på för hög eurokurs ( och tjänat på detta ..... )samtidigt vill jag ju inte lägga till ur egen plånbok så vill man ju ha en korrekt kurs att gå på .

Forex = 10,49
Nordea = 10,31
Swedbank = 10,35

Vet i 17 hur jag skall räkna för att det skall bli rättvist men samtidigt så blir det väl inga större summor om man räkna 5 öre fel eller ??? goda råd önskas .

Kikade på min förra insättning i mitten på december så var det 10,44 som drogs från kontot så det var ju rätt bra räknat för jag tog 10,48 .

Men vad gör det om du skulle tjäna ett par kronor , jag vet inte om du endast köper och säljer dina LED till inköpspris , men då är det väl inte mer än rätt att du kan få några kronor upp på valutan , dina kunder tjänar ju ändå på detta mot att handla i Sverige .

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo det kanske stämmer men jag vill ju räkna så gott det går och att man slipper att andra skall tror att jag gör en massa pengar på det vilket är helt fel .

Toppen