• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Venetiansk afton

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Hej alla
Denna helg är det stort här i Österbotten för vi firar villa avslutning ( obs villa i svensk- Finland är inte ett egnahemshus utan ett sommarhus vid vid en sjö eller havet) Det som jag minns som liten var att man flyttade "hem"efter venetiansk. Den som är intresserad kan läsa på denna länkDVenetiansk afton av Bo Kronqvist eller googla på venetiansk
Nu de senaste(minst) 30 åren är det facklor, raketer och SMÄLLARE som gäller, men fortfarande är det för mig att man säger farväl till sommaren efter denna helg. Så detta veckoslut blir det inget husbils åkande för oss
Ha de alla där ute paffw

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Venetiansk afton

Stugsistahelgen - kallas den väl allmänt här i Västerbotten.
Partytältet är uppsatt 3x9 m.
Tar husbilen i em till dotra i Tavelsjö sen surströmming här i på Öbacka/Umeå C lördag em-kv. :)
Sen kommer båtracet vid 2015-tiden - brukar bli en 30-50 båtar med all slags olika belysning. Vi tänder många ljus och marschaller och en del gör upp eldar utefter stränderna innan båtarna passerar på väg ut till Simphamn.
Snart börjar älgjakten!

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Medan vi hade sommarhus i Vasaskärgård var detta något vi inte ville missa.
Jag kan rekomendera en höstresa till Norra Österbotten ( Larsmo - Öja) denna
helg . Det är en upplevelse. Här tar man verkligen "farväl" av sommaren.

// Gunilla

Valborg8

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022

Hos oss står också husbilen i garaget denna helg,firar nere vid sjön med raketer o grillning,men vädret ser inte riktigt lovande ut prognosen visar regn o blåst i morgon.Men mysigt att sitta inne o tända ljus.Hälsningar HBK650 Eva o Hasse

Bilagor

• båthuset 006.jpg
    båthuset 006.jpg
    2,1 MB · Visningar: 0
O

Ola o Kerstin

Guest

Hej allihopa
Vi firar venetzianen på Sexsjö camping, nära Jakobstad. Här är snart alla platser fyllda redan. Vi har träffat flera HBK:are här,inte så konstigt egentligen, dom flesta finländska medlemmarna är från dom här trakterna.
Hälsar Ola o Kerstin (och Trollet, vår nya valp).

Valborg8

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022

:msn_smiley:Hoppas ni alla får en trevlig kväll!! Här ösregnar det skall strax åka ner till sjön o röka lax få det blir nog att leta fram det största paraply jag har.Får bara tro att det blir bättre framåt natten så det går att skjuta några raketer.Ha det bra Eva o Hasse

Toppen