D
Deleted member 11118
Guest
Sv: Vems ärenden går RMF
Håller med dej att tonen är god som den skall vara i en debatt. Precis som du med en dåres envishet håller på ditt, så är jag en dåre åt andra hållet som tycker det är bättre att påverka inne ifrån än utanför. Kan i grunden förstå att du vill ha en renodlad Husbilsklubb där alla som företräder husbilar ingår.
Jag har en annan inställning och uppfattning. Har även haft husvagn och kört runt med den i Europa under många år. Trots jag börjar komma till åren gillar jag det rörliga friluftslivet om det sedan sker med husbil eller husvagn spelat mej ingen roll. Huvudsaken folk kommer ut i Sverige och Europa och får uppleva vad som finns att erbjuda. Men på något sätt försöker vi strypa för husvagnar att få ta del av detta utbud, då de i nuläget för det mesta erbjuds campingplatser. Skall vi får fler turister till Sverige, och det vill väl alla för det tjänar vi på. Vi måste kanske tänka i nya banor.
Och du JanneEkan ses vi någon gång bjuder jag på något gott att dricka, så kanske vi kan ventilera våra åsikter och andra får självfallet deltaga. Alltid roligt och trevligt debattera på ett sakligt och trevlig sätt. Mitt enda inlägg i denna fråga.
Kära vänner, har nu läst igenom alla inläggen och är glad för att tonen är fortfarande god. Hoppas den inte förändras av mina tankar.
Om det nu stämmer är kanske 50 eller kanske till och med 80% procent av CC's husbilsägare med även i HBK. Om då HBK skulle vara med i RMF och vid en eventuell fråga CC och HBK ha olika åsikter, var står man då???
Även om jag inte tycker om det ser jag det som att man i denna fråga får vara lite egoist. Vill vi ha centrumnära ställplatser är jag övertygad om att det är lättare att få detta om det endast gäller för husbilar. Så att kräva att det även ska gälla husvagnar tror jag försämrar våra möjligheter radikalt.
Utan att veta tror jag inte på att CC's husvagnsmedlemmar sätter husbilsintresse så högt upp agendan. Än en gång, har själv haft husvagn och gillade det när barnen var små. Därför vet jag att det är två helt skilda sätt att leva mobil fritid på.
Med en dåres envishet vidhåller jag bestämt att det ska vara rena husbilsklubbar i en sådan här sammanslutning. Detta är också tankegångarna i styrelsen och den som lever.........
Sen håller jag med Krister att ekonomin är väsentlig. Kan bara säga att vi har i år lagt ut mer pengar för vår kommungrupp än vad RMF får in i årsavgift, inte helt oväsentligt.
Håller med dej att tonen är god som den skall vara i en debatt. Precis som du med en dåres envishet håller på ditt, så är jag en dåre åt andra hållet som tycker det är bättre att påverka inne ifrån än utanför. Kan i grunden förstå att du vill ha en renodlad Husbilsklubb där alla som företräder husbilar ingår.
Jag har en annan inställning och uppfattning. Har även haft husvagn och kört runt med den i Europa under många år. Trots jag börjar komma till åren gillar jag det rörliga friluftslivet om det sedan sker med husbil eller husvagn spelat mej ingen roll. Huvudsaken folk kommer ut i Sverige och Europa och får uppleva vad som finns att erbjuda. Men på något sätt försöker vi strypa för husvagnar att få ta del av detta utbud, då de i nuläget för det mesta erbjuds campingplatser. Skall vi får fler turister till Sverige, och det vill väl alla för det tjänar vi på. Vi måste kanske tänka i nya banor.
Och du JanneEkan ses vi någon gång bjuder jag på något gott att dricka, så kanske vi kan ventilera våra åsikter och andra får självfallet deltaga. Alltid roligt och trevligt debattera på ett sakligt och trevlig sätt. Mitt enda inlägg i denna fråga.