• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vem gör vad?

F

F.d. 50024

Guest
Vi sitter här i det fina vädret på Tyllsnäs udde och har lite funderingar:
Vem gör vad i husbilen?:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Vi tänkte vi kunde sätta poäng för varje syssla man gör i husbilen men vi är lite oeniga här. Vi, Inger och jag (Torill) mener att å tömma toatanken ger si så där 2-3 poäng
men karlarna Hasse o Torbjörn) mener det är värd ca 10 poäng.
Slutklämmen skulle ju bli att vi får ungefär lika många poäng.;)
Högljudda protester från Hasse o Torbjörn när det gäller toatömmning!!!:mad:
men vi tycker om varandra ändå:msn_heart:

Tvätta husbilen:
Packa in mat i husbilen:
Matlagning.
Diskning:
Bäddning:
Köra husbilen:
Toatömning:
Slänga sopor
Byta gasoltub (på natten oftast)

Soliga Adriahälsningar från Torotor och hianders

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Vem gör vad?

Här byter vi roller när vi är ute med husbilen. Hemma är det jag (Gunilla) som arbetar och gubben (Rolf) som sköter all markservice som t.ex. bäddning,matlagning,disk,handla och packa in maten. Då vi är ute med HB är det jag som står för markservicen, som ovan, men Rolf kör HB samt tömmer toan, då känner vi båda att vi byter till fritids sysslor.
MVH Gunilla :rolleyes::wink:

F

F.d. 55425

Guest

Här gör jag allt själv . Packar,kör tömmer toa ,laddar batterier, fyller på vatten och allt annat som hör husbilen till. "Gubben" håller sig hemma och jag far runt med husbilen och tävlar agility.Var på semester 1vecka och jag skötte allt då med (gubben diskade) Det är det värt då min goa gubbe köpte en husbil till mig så jag och vovven skulle kunna åka runt i Sverige och tävla . :yes:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Toatömmningen är ju en baggis , bor man i den ko tätaste kommunen så är man ju van vid lite skitlukt ....

Tvätta husbilen: Jag
Packa in mat i husbilen: Vi eller frugan
Matlagning. Frugan
Diskning: Frugan ( jag torkar)
Bäddning: Vi
Köra husbilen: Jag
Toatömning: Jag
Slänga sopor Oftast Jag
Byta gasoltub (på natten oftast) Jag

Ni glömde :
Ligga och slappa och ha det underbart gött ... Jag ,Frugan & Kenzo ;) ;) ;)

Senast ändrad:
F

F.d. 50036

Guest

Lite utanför tråden men åndå. Mitt bästa tipps till er som är uppe på natten o byter gasoltub.

Köp Trumas växlare med krocksensor och display inne i bilen! Nu kan du välja när du vill byta tub och skulle det regna kan du vänta till solen skiner. Helt klart värd ett par tusenlappar och så får du lite extra säckerhet om olyckan skulle vara framme.

Ha det gott alla i höstsolen, Torbjörn

F

F.d. 50024

Guest

Hej Torbjörn & Annika

Kanske inte så dumt,
men hur vet man att det är slut i båda flaskorna??

Torotor/Torbjörn

Fortfarande lite utanför tråden.

F

F.d. 15776

Guest

Det är bra om båda kan hantera allt på bilen och även köra den. I somras var vi till Norge, Gamvik så långt norr ut man kan komma i Norge, där blev jag sjuk och fick ambulansflyg till Hammerfest. Tack vare att hustrun har fått lära sig att hantera bilen kunde hon köra de 35 milen över fjällen till Hammerfest och det löste många problem.
Annars delar vi på hushållsarbetet även om det är jag som står för matlagningen för det mesta.

Bengt

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Lite utanför tråden men åndå. Mitt bästa tipps till er som är uppe på natten o byter gasoltub.

Köp Trumas växlare med krocksensor och display inne i bilen! Nu kan du välja när du vill byta tub och skulle det regna kan du vänta till solen skiner. Helt klart värd ett par tusenlappar och så får du lite extra säckerhet om olyckan skulle vara framme.

Ha det gott alla i höstsolen, Torbjörn

Lite offtopic :

Vi ha automatisk flaskomkopplare så jag ser när reservtuben går på och då vet jag ju att jag har en tom flaska och denna byts då innan den andra är slut , på så sätt slipper man köra tomt .

F

F.d. 50036

Guest

Hej Torbjörn & Annika

Kanske inte så dumt,
men hur vet man att det är slut i båda flaskorna??

Torotor/Torbjörn

Fortfarande lite utanför tråden.

På min ALDE-display är det en symbol med full flaska. När automatiken bytt flaska blir det en symbol med tom flaska, då är det dags att byta! Har också inne o ute temperatur mm på displayen så där tittar jag ofta ingen risk att missa när flaskan blivit tom.

En av mina bästa husbilsinvesteringar, mvh Torbjörn

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Tvätta husbilen: Jag 100%
Packa in mat i husbilen:50 50%
Matlagning.Jag 40%
Disknig Jag 10%
Bäddning:Jag 10%
Köra husbilen:Jag 97%
Toatömning: Jag 100%
Slänga sopor 50 50%
Byta gasoltub (på natten oftast) Jag 100%

Ha de paffw (Ulf)

F

F.d. 53078

Guest

Vårda och tvätta husbilen: Jag 100%
Packa in mat i husbilen:hjälps åt
Matlagning.Jag 75%
Disknig hjälps åt mest frun.
Bäddning/städning : frun 95%
Köra husbilen:Jag 100% C kort
Tankning: jag
Toatömning: Jag
Slänga sopor jag/Barnen
Byta gasoltub Jag 100% (på natten) Dumheter att byta gasol på natten.
Latar sig 50/50%

Toppen