• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem är återförsäljare för vma joint husbilar?

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Vem är återförsäljare för vma joint husbilar?

Verkar vara mycket bil för pengarna! Nån som känner till kvalitén på dom?

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022

Hej.

Interiört ser den halvintegrerade ut att vara samma planlösning som min Mc Louis Steel 464. Det följer ju också med bra mycket utrustning, men, kolla om totalvikten är rätt. 3000 kg blir det inte mycket över till last. Min har totalvikt 3300 och chassit borde ju tåla 3500.
Lägg sedan märke till garantierna. 2 års fabriksgaranti, ingen täthetsgranati?

Campinghälsningar Curt.:music-icon: :music-icon: :music-icon:

F

F.d. 11822

Guest

Autosyd AB Rolsberga
Försäljare går ej att nå varken på mail eller tel. Han har ej hållit vad han lovat när han sålde husbilarna. Tex.handbok på svenska.

Besviken köpare av Joint VMT 650 årsmod.2007

E.post:torsten.westman@telia.com

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2025

Guest

Foppa, kan du beskriva vad som gör att du är besviken?

J

Jarn

Guest

Hej, jag kan inte kommentera husbilen i sig, mer än att man brukar säga att man får vad man betalar för.
Däremot måsta jag absolut varna för en handlare i Rolsberga. De grundlurade min granne ordentligt när han skulle byta in sin husbil mot en ny hos dem.
Han har utländsk härkomst, men har bott i Sverige i många år, men vissa av de svenska juridiska termerna behärskar han inte riktigt. Detta drog de nytta av. Mycket fult gjort.

// Roland

F

F.d. 2025

Guest

Ok, På vilket sätt han blev lurad?

F

F.d. 4879

Guest

Med den servicen så ska man nog dra öronen bakåt. Att tala om för någon att han inte kan språket är "jävligt" lågt!

J

Jarn

Guest

Angående handlaren i Rolsberga som lurade min granne, så kan jag i korthet berätta följande.
Han skulle byta in sin husbil där mot en hel ny Joint med masssor av utrustning som han sett i annons på Blocket. Han körde dit och visade upp sin befintliga husbil och fick ett ( i mitt tycke) mycket bra inbytespris för sin tre år gamla husbil. De kom överens om ett mellanpris och leveransdag en dryg vecka senare.
Han åker glad hem och tömmer och städar sin husbil. När han sedan nästa vecka kör till handlaren i Rolsberga, då är det helt andra besked.
Just den modellen han skulle ha var slut men han kunde betala till för att få en dyrare modell. Detta trots att just den modellen han skulle ha, dels stod i annons samma dag dels stod utanför lokalen.
Då han var beredd att vänta lite så sa han att han kunde ta en från nästa sändning. Men se det gick inte heller.
Han blev ju då mycket undrande, men säljaren sade att "inget var skrivet", så det var bara att gå därifrån.
Troligen hade de väl kommit på att de bjudit för högt för hans inbyte.
Dessa misstankar stärktes nästa dag, då hans svärson ringer upp, som är född i Sverige och talar flytande svenska. Då fanns det fortfarande annons och även en bil att köpa !!
Min granne ringer senare upp igen, men återigen, då är den redan såld!!!

Mycket, mycket oseriöst uppträdande.

I övrigt tror jag säkert att Joint är en bra bil för de pengarna, men det gäller att se vad det är för handlare. T.ex. om de har öppet året runt, har de verkstad och framförallt hur är det med reservdelsförsörjningen.

// Roland

F

F.d. 4879

Guest

På min farfars tid så kollade man in tänderna på hästen. Den som inte gillade hästens mun kollade nog inte själv.. Många blev lurade på bra hästar, en del inte. På den tiden var det bara det som gällde här i Sverige (1910 talar jag om). Farfar var ridande polis på den tiden och skulle aldrig ha gått på några blåsningar. Nu har vi nya hästhandlare sedan många år tillbaka, vi kallar dom oftast skojare eller oseriösa bilförsäljare. En av mina bästa polare, min granne, är invandrare och mycket skärpt vad gäller affärer, lastbilsåkare som han är. Han har lärt sig att man gärna blir lurad men han går inte på det! Vi är integrerade vad gäller ursprung nuförtiden och att lugga nån för att hon/han inte kan den rätta svenskan är i mina ögon dåligt, mycket dåligt! Vi är antagligen invandrare dom flesta av oss även om vi, som jag, betecknar oss som infödda. Jag har ett ursprung från Frankrike, min farfarsfarfar var knekt (lego soldat idag) och stred mot Napoleon. Min mammas ursprung är från Belgien, Vallonsk Zigenare. Ja det var ett långt utlägg för ingenting.. Kände bara att kammen går inte lika bra över alla runt omkring en...

F

F.d. 2025

Guest

Hmm, alltså har jag förstått det hela rätt nu att personen som skulle byta in bilen inte var svenskfödd eller?
Först vill jag skriva att jag älskar alla människor utan skillnad så det är klargjort.
Hade en granne tidigare som var bilförsäljare och han sa att han aldrig gjorde affär med de som hade utländsk härkomst av det skälet att som han uttrycke det "de hade så mycket konstiga affärer för sig, sålde till varandra e.t.c." så osäkerheten blev för stor.

F

F.d. 2025

Guest

Vill tillägga det att muntligt avtal gäller men då kan det ju bli problem också med bevisning.

Ronnie 690

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
690
Medlemskap
2026

Köpte vår första husbil av Lindström i Rolsberga i Juni. Hittade en fin begagnad, hade inga problem alls .....

Vad jag vet är han utomlands till i mars...

Hälsar ronnie

F

F.d. 11822

Guest

Hej Ronnie!
Har du lyckats nå Dan Lindström i Rolsberga?
Köpte min husbil (Joint VMT 650) 7 sept. 07.
Han lovade bla. skicka handbok på svenska,
vilket han inte gjorde.Han har sagt upp sitt
tel.abonnemang. Enligt en granne i Rolsberga
hade han flyttat till okänd adress.

Mvh Torsten.

F

F.d. 3581

Guest

Javisst, muntligt avtal gäller...

Dock finns tre undantag, (mig veterligen) som måste vara skriftliga;

- kollektivavtal
- fastighetsköp
-äktenskapsförord

ds

Toppen