Sv: Vem är återförsäljare för vma joint husbilar?
Angående handlaren i Rolsberga som lurade min granne, så kan jag i korthet berätta följande.
Han skulle byta in sin husbil där mot en hel ny Joint med masssor av utrustning som han sett i annons på Blocket. Han körde dit och visade upp sin befintliga husbil och fick ett ( i mitt tycke) mycket bra inbytespris för sin tre år gamla husbil. De kom överens om ett mellanpris och leveransdag en dryg vecka senare.
Han åker glad hem och tömmer och städar sin husbil. När han sedan nästa vecka kör till handlaren i Rolsberga, då är det helt andra besked.
Just den modellen han skulle ha var slut men han kunde betala till för att få en dyrare modell. Detta trots att just den modellen han skulle ha, dels stod i annons samma dag dels stod utanför lokalen.
Då han var beredd att vänta lite så sa han att han kunde ta en från nästa sändning. Men se det gick inte heller.
Han blev ju då mycket undrande, men säljaren sade att "inget var skrivet", så det var bara att gå därifrån.
Troligen hade de väl kommit på att de bjudit för högt för hans inbyte.
Dessa misstankar stärktes nästa dag, då hans svärson ringer upp, som är född i Sverige och talar flytande svenska. Då fanns det fortfarande annons och även en bil att köpa !!
Min granne ringer senare upp igen, men återigen, då är den redan såld!!!
Mycket, mycket oseriöst uppträdande.
I övrigt tror jag säkert att Joint är en bra bil för de pengarna, men det gäller att se vad det är för handlare. T.ex. om de har öppet året runt, har de verkstad och framförallt hur är det med reservdelsförsörjningen.
// Roland