• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vem äger bilen?

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sms-tjänsten "Vem äger fordonet?" har öppnat igen.
1 juli stängdes tjänsten ner på grund av besparingsskäl
wink.png
.
1 september öppnades tjänsten igen, sms till 72503.
Numera kostar det 3kr för att kolla om det är säljaren som äger bilen eller om det finns kreditfordran på den. Jag använder alltid den tjänsten när jag tittar på ett fordon.

Undrar hur mycket datorkraft de här smsn tar? måste vara rätt mycket med tanke på att under förra året gjordes 11.500.000 förfrågningar. Kan en dator verkligen kosta 34,5 Miljoner SEK
blink.png
att driva?

Staten har äntligen hittat ytterligare ett sätt att få in mer pengar
angry.png
.

F

F.d. 14604

Guest
Sv: Vem äger bilen?

Med så många förfrågningar och att knappast systemet uppgraderar sej gratis så verkar kostnaden helt rimlig. Att bara för några ynka kronor få reda på att bilaffären är slutförd är värt mycket mer än så. Staten är dessutom något som tillhör oss alla, skulle staten vara utan pengar vore vi mer än fattiga! Ingen äger staten, utom oss själva, så pengar där är bra, med rätt makthavare , och dom östar vi fram!
Ha alla en trevlig kväll!
Och en kram till dom som behöver det/ vill ha det!

F

F.d. 6057

Guest

Kan varit bra att tjänsten varit nere under sommaren, inte svårt att få både namn och adress på te x en Husbil, är då lätt att se om denne är på semester eller ej. ingen hemma fritt fram för tjuven. bara en tanke:wideeyed:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det är väl skitbra att det kostar pengar och gärna lite till för det finns så många dårar i trafiken som stör sig på så mycket och då är det för enkelt för dom att bara skicka ett SMS och sedan ringa och hota folk eller göra hembesök .

Det borde även vara krav från transportstyrelsen att om någon gör en sökning på ett fordon så skall det loggas från vem som söker och att även den registrerade ägaren får veta detta .

Tänk bara hur mycket bilar som kan stjälas för att man kan få reda på enkelt vart personen bor .

Det står för övrigt i registreringsbeviset om vem som äger bilen under (Y) a/leasing b/ kreditköp .
Se översta lappen : Hur tung släpvagn eller husvagn får din bil dra? - Transportstyrelsen

Senast ändrad:
F

F.d. 10115

Guest

Men talsvartjänsten har ju varit igång hela tiden...där får man ju samma uppgifter som via sms.Tjänsten är ju gratis förutom vanlig telefontaxa.

Toppen