• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vejbystrand, ny lösning

F

F.d. 13415

Guest
Sv: vejbystrand, ny lösning

God morron Pilot!

där slog du mig men sju minuter. Jag tyckte också detta var en glädjande nyhet att vakna upp till.

Ängellholm - inte bara pittoreskt och vackert, nu även husbilsvänligt!

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

Jag välkomnar också att det kanske blir en förbättring på problemen i Vejbystrand. Som ett inlägg i debatten om hur husbilsresande ska förhålla sig till ortsbefolkningens eventuella vilja, campingägare och andra aktörers agenda, kan man notera att av många så kallad vildcamping har bidragit till viljan att lösa problemen. Citat ur aktuell tidning:

"I förra veckan lämnade emellertid kommunens kultur- och fritidsförvaltning in en ansökan om tillfälligt bygglov för parkeringsplatser för just husbilar.

– Vi vill ha ordning och reda. Och utan parkeringsplats riskerar vi en större olägenhet där husbilarna parkerar hur som helst i området, säger kommunens fritidsintendent Peter Björkqvist."

Johan K.

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025

Bra att dom försöker lösa det. men det är rätt intressant att läsa i tidningen: "Men både åretruntboende och sommargäster menade att de fått havsutsikten förstörd av bilarna"
Vi var där häromdan, dom hade ingen havsutsikt nu heller men det var för att där är en massa båtar uppställda som är mycket högre än husbilar ;)

/Cecilia

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Det är nog deras egna båtar och då gör det ju inget. :twitcy:

Toppen