• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Veckans tävlingar.

F

F.d. 55256

Guest
Måste få framföra ett tack och beröm till allas vår "pysselgubbe" POSTIS. Allt det arbete han lägger ner på tävlingssidan är värt mycket. Väntar varje vecka på att det ska komma nya klurigheter. Ibland klarar man det direkt, ibland får man gå tillbaka flera gånger innan det klarnar, ibland blir det tvärstopp. När man ser facit veckan efter tänker man, jaha naturligtvis det borde jag ju kunnat. Tack återigen för din insats.
Ove.G

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Veckans tävlingar.

Hm Kul med tävlingen men den nya kuben är för lätt, skriv ut den, klipp rent den och vik sedan ihop den så ser du svaret:music-icon:

Gurra

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Javisst Gurra så är det och när man gör en tävling så vet men inte hur svårt det uppfattas förra veckan så blev utfallet 65 rätt av 85 svar får se nu denna vecka hur utfallet blir, det är svårt att hitta balansen, när jag hade "kluriga bilden" och visade en kant av en skiftnyckel var det 1 rätt av 13 svar medan en bit av en Växelströmsgeneratorn blev 81 rätt av 81 svar, men tack Gurra jag fick just en ide av en liten vidareutveckling av kuben. Kanske slutar med att det utvecklas till hexagonala och monoklina utbredningar.
Nåväl det tar sin tid att tillverka dessa, "Biltävlingen" är ju enkel bara att programera in en bild ur arkivet och se till att jag har med den i knapparna,"Mixbilden" är kul att göra men jag får ju vänta till senast onsdag under veckan för att välja ut två under sista veckornas aktuella personer.
Att göra dessa tävlingar tar sin tid, att göra layout, design, inprogramering på servern och presentera svaren brukar ta 6-8 timmar i veckan beroende på hur många layouter jag förkastar. Därutöver har vi en kö av komunkartor som skall ritas (på väg norrut så var Arvika den sista nu i veckan) och sevärdheterna på komunkartorna skall programmeras in och kordinaterna till "klickområde" samt länk till respektive hemsidor.
Finnes det förslag på andra varianter av tävlingar som lätt kan genomföras på hemsidan, som ev är kopplat till ställplster eller forumet i allmänhet så är jag tacksam för tips.
Till julveckan får vi nog ha någon variant på "Tomtetävling" som är tradition.
Och att inte förglömma så brukar ju första veckan i april vara ett stort nyhets datum här på forumet, eftersökning av tekniska nyheter för husbils folket har påbörjats
Och visst Gurra jag måste ju själv klippa ut och klistra för att vara säker på att det inte skall bli en "slamkrypare". Kanske kan söka en sponsor i bläckpatron och papperslims branchen till tävlingarna?

Kuben.jpg

majbritt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
2922
Medlemskap
2025

Efter postis tävling blir det melodikrysset på chaten.Lördagen börjar bra. Vi hörs på lördag kl.10.00
Maja

Toppen