F
F.d. 25015
Guest
Det som inte får hända har hänt oss!!
Premiärturen den 9 april med vår nya LMC Explorer 730G slutade med ett haveri.
Efter en kort tur på ca 4 mil närmade vi oss rondellen i Östhammar för att
svänga av hem, när jag trampade ned kopplingen för att växla ned stannade
den vid golvet utan att fjädra tillbaka!! Tog oss hem genom att köra på ettan, ett
visst planerande av färdväg för att undvika att behöva stanna. Kontaktade Sören Käll
som vi köpt bilen av på lördag eftermiddag och han lovade att lösa detta så fort som
möjligt. På måndag hämtade en bärgare bilen för transport till Dahlgrens Auto i Uppsala.
Efter telefonkontakt med Dahlgrens visade det sig att slavcylindern till kopplingen gett
upp och en ny beställdes från Italien med leverans till Sverige på torsdagen. Idag tisdag 19/4
levererades bilen tillbaka hem av Sören Käll som personligen hämtade bilen i Uppsala och
körde den till Östhammar och levererade den dessutom fulltankad. Hela hanteringen av
vår olyckliga situation är föredömlig och Sörens och Dahlgrens agerande för att minimera vår
insats kändes mycket bra.
Med detta sagt vill jag dela ut en ros till Sören Käll och Dahlgrens Auto och kan starkt rekommendera Sören som en mycket bra husbilssäljare som även tar hand om kunden
efter leverans samt Dahlgrens Auto som verkstad som vi servat vår förra husbil hos
med ett väldigt bra bemötande och resultat
Premiärturen den 9 april med vår nya LMC Explorer 730G slutade med ett haveri.
Efter en kort tur på ca 4 mil närmade vi oss rondellen i Östhammar för att
svänga av hem, när jag trampade ned kopplingen för att växla ned stannade
den vid golvet utan att fjädra tillbaka!! Tog oss hem genom att köra på ettan, ett
visst planerande av färdväg för att undvika att behöva stanna. Kontaktade Sören Käll
som vi köpt bilen av på lördag eftermiddag och han lovade att lösa detta så fort som
möjligt. På måndag hämtade en bärgare bilen för transport till Dahlgrens Auto i Uppsala.
Efter telefonkontakt med Dahlgrens visade det sig att slavcylindern till kopplingen gett
upp och en ny beställdes från Italien med leverans till Sverige på torsdagen. Idag tisdag 19/4
levererades bilen tillbaka hem av Sören Käll som personligen hämtade bilen i Uppsala och
körde den till Östhammar och levererade den dessutom fulltankad. Hela hanteringen av
vår olyckliga situation är föredömlig och Sörens och Dahlgrens agerande för att minimera vår
insats kändes mycket bra.
Med detta sagt vill jag dela ut en ros till Sören Käll och Dahlgrens Auto och kan starkt rekommendera Sören som en mycket bra husbilssäljare som även tar hand om kunden
efter leverans samt Dahlgrens Auto som verkstad som vi servat vår förra husbil hos
med ett väldigt bra bemötande och resultat