• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VDO Daytona GPS

Eva & Ulf

HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2024
Sv: VDO Daytona GPS

Hej Belgien 1

Jag kanske uttryckte mig fel men jag har bara en (1) skiva med samtliga 32 länder på och undrar hur/om den funkar i de övriga länderna någon som vet eller har erfarenhet av denna skiva??
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Star Line,

En (1) CD för 32 länder !!! Kan knappast tänka mig att dom länderna har ett detaljerade väg nätverk och visar enligt min mening bara huvudvägarna vilket enligt min mening inte är mycket att ha eftersom man också går och mista om en hel del POI's som finns med :holly-1-icon:
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: VDO Daytona GPS

Det finns två generationer av denna navigator. Den första var försedd med CD-läsare, den senare har DVD-läsare. DVD-formatet medger att hela Europa får rum på en skiva.

Jag köpte min VDO Dayton år 2001, har fungerat klanderfritt i alla år. I min nya bil har jag dock en annan navigator.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Peter,

Att ha hela Europa på en DVD är mycket praktisk man inte behöver byta skivan stup i kvarten vilket vi får göra ganska ofta på kontinenten :holly-1-icon:
 

Eva & Ulf

HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2024
Sv: VDO Daytona GPS

Peter
Tusen tack för din info. det är en DVD - läsare jag har,testade med en gång med flera olika adresser i div. länder i Eu och fick fram exsakta "gator" på skärmen så allt verkar i sin ordning.
Måste också tillägga vilken underbar bil ni/du har.
 
Toppen