• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vaxa taket

F

F.d. 25057

Guest
Hej har en Burstner 660-10 tänkte vaxa taket , min fråga törs man gå på knä o vaxa så man inte förstör taket, hade en Adria Izola - 07a den kunde man inte belasta taket,
:confused:

Ragnar i Kalmar

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
7123
Medlemskap
2026
Sv: Vaxa taket

Jag har testat,Nej det går inte du ska nog ha en skiva under knäna. en tjockare frigolit ...
Ragnar

Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Beror väl på vad man väger....;)...jag klarar mig med ett litet knäskydd för att inte göra märken, jag väger ca 60 kg...

Monika & Örjan

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
7509
Medlemskap
2025

Vi har vaxat bilens tak, en adria Coral, eller rättare sagt min man Örjan. Han stod på knä inga problem. :)

Ragnar i Kalmar

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
7123
Medlemskap
2026

Nej det är hur spetsiga kän du har..Jag såg inte att han frågade efter vikten.

Senast ändrad:
F

F.d. 55338

Guest

Hej, jag har haft 3 olika h-bilar (Burstner 640T-91,Hobby 690GES -06 o nu Cartago I51 -07) alla dessa har jag gått på taket vid tvätt o vaxning. Och varje gång tagit samma väg ner som upp. Så jag anser det ej ska vara något problem att fixa allehanda göromål på taket, givetvis ska du EJ gå eller krypa precis vid kanterna av takluckor!!!! Jag "flexar"mellan 85-90kg. :mh4: hälsn. fr OVE.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For å være sikker så bruk en noe som fordeler vekten jamt på et område minst 20 cm i diameter. Totalvekten er ikke det store problemet, men punkttrykk kan gi buler. Aluplaten i seg selv er ikke problem, det er isolasjonen i taket som avgjør om det blir buler.

Toppen