• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattentryck

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Jag har en Rapido C55, 22a den har tryckpump till vattnet som ger väldigt dåligt flöde ska man duscha så tar det väldigt lång tid för att bli blöt, hur gör man ska man öka flödet eller trycket eller är det båda, har truma värmare den får inte ha mer än ca 2,8 bars pumptryck. pumpen slår väldigt mycket startar och stannar hela tiden väldigt enerverande.
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
760
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag har en Rapido C55, 22a den har tryckpump till vattnet som ger väldigt dåligt flöde ska man duscha så tar det väldigt lång tid för att bli blöt, hur gör man ska man öka flödet eller trycket eller är det båda, har truma värmare den får inte ha mer än ca 2,8 bars pumptryck. pumpen slår väldigt mycket startar och stannar hela tiden väldigt enerverande.
Testa med att installera en tryckutjämningsbehållare efter pumpen. Då får du ett jämnare flöde. Kostar ca 500kr.
 

nica

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Ånge
HBK-Nr
28054
Medlemskap
2024
Hej, bra info vad har du för pump är det en tryck styrd eller en dränk pump, hur många bar och hur stort flöde har du
angående tryckutjämnaren är det en som har ett förinställt tryck.
Har en tryckstyrd pump, vet inte hur många bar. Köpte en tryckutjämnare med gummiblåsa från moory.se för 299kr. Fungerar utmärkt. Kan monteras i valfritt läge.
 
Toppen