Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Du kan nog motverka pulserande vattenflöde med en ackumelatorHar bytt dränkbar pump och den gick att ställa in med jämnt flöde, Men nu pulserar vattnet när jag sätter på kranen och den slår av direkt, jag har en backventil i vattentanken. Vad kan det vara för fel
Trodde att en tryckutjämnare endast fungerar tillsammans med en tryckstyrd pump.Du kan nog motverka pulserande vattenflöde med en ackumelator
Trodde att en tryckutjämnare endast fungerar tillsammans med en tryckstyrd pump.
Pålle
Har bytt dränkbar pump och den gick att ställa in med jämnt flöde, Men nu pulserar vattnet när jag sätter på kranen och den slår av direkt, jag har en backventil i vattentanken. Vad kan det vara för fel
Ja givetvis stämmer det jag läste fel, jag trodde dom hade bytt från dränk till tryckpump,Trodde att en tryckutjämnare endast fungerar tillsammans med en tryckstyrd pump.
Pålle
Ja och jag rörde lite på kontakten som styr trycket och det har inte hörts kika ofta och trycket pulserar inte lika mycket men finns kvar ändå.Låter nästan som en glappkontakt, beter den sig likadant oavsett vilken kran du öppnar?
Hur får jag reda på hur mycket ström den drarDrar den nya pumpen väsentligt mer ström än den gamla?
Det har jag gjort och skruvat den nästan i botten men den pulserar när jag spolar med litet vattentryck, verkar som det är den som startar när som helst utan att någon kran är öppen.Jag har tryckutjämnare till min dränkbara pump.
På den finns en ratt som man ställer in flödet på.
Pulserar den mycket skruvar man i ratten och vise versa.
/Gert
Visa bilaga 237063
Om du har en tryckregulator på ledningen och pumpen ger högre tryck än du ställer in på regulatorn så måste ju pumpen starta och stannaHar skruvat ner den i botten, slutar ibland att pulsera.
Jag har bytt till en pump med 25 min liter. Kan det vara fel ska det vara en mindre pump. Kopplar jag ihop kontakterna går pumpen felfritt. Öppnar jag skruven på tryckutjämnaren börjar den pulsera även när kranen är öppen lite mer.
undersöker imorgonOm du har en tryckregulator på ledningen och pumpen ger högre tryck än du ställer in på regulatorn så måste ju pumpen starta och stanna
för att hålla det inställda trycket. Står det möjligen något på regulatorn vilket tryck och vilket flöde den är avsedd för?