• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor vattenpump

börjep

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
41053
Medlemskap
2024
vattenpump och termostat
2 frågor var hittar man billig vattenpump till fiat ducato 1,9 td 95a, sen undrar jag termostaten måste man byta hela termostathuset det måst väl gå att bara byta termostaten som man gjorde förr i tiden. Tacksam för svar
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
598
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Kolla på autodoc, de kanske har till din bil.
Jag kan ju inte din bil men verkar osannolikt att man måste byta hela termostathuset, men man vet ju aldrig.
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
598
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
tack har kollat lite bökigt om det blir fel med returer o så vidare
Det tar lite extra tid naturligtvis, men har inte haft problem med returer. Men om man har bråttom får man nog vända sig till någon lokal firma, fast priserna brukar vara i en annan klass. Så jag har ändå köpt mina via nätet hos utländska firmor.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.590
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Man kan utesluta att Autodoc, Trodo med flera skickar fel artikelnummer.
Det är alltid så att man har beställt fel om delen inte passar.

För att vara så säker som möjligt kan man kolla om det finns ett artikelnummer (ingjutet eller på en etikett) på delen man vill byta på bilen.
Det gör det oftast.

Sök och beställ sedan på artikelnummret man hittat.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.326
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Trodo har en gratis tjänst man kan bocka i där en tekniker kollar ifall man beställt rätt del, det fördröjer dock försändelsen med ett dygn.
Sist jag beställde av dem så struntade jag i den kollen, och visst hade jag valt fel del, mejlade om mitt misstag, de sände mej rätt del direkt, gratis!
Jag fick behålla den felaktiga delen.
Deras service/tjänster gynnar jag hellre än tyskarnas från autodoc.
 
Senast ändrad:

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
519
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Oj oj Mikael S har ju mycket sällan fel..( nästan aldrig, tycker jag).. men här påstår du något som absolut inte stämmer.. Autodoc... kan man inte lita på på det sättet! Det har blivit fel för mig flera gånger! Jag har beställt ganska många gånger från dem...så det är inte bara slumpen.
Hos Autodoc är jag dessutom " medlem" det kostar runt 100 kronor i månaden... o då lovar de en del fördelar.. bl annat att kolla reservdelar extra så de passar! !
Min åsikt om Autodoc är, jo de är ibland billiga.... men man ska vara medveten om att kvaliten ibland följer priset! Så jag har börjat sluta att handla av dem om det är något viktigt.

Ps jo jag ser att Mikael ditt inlägg handlar om ..artikelnummer... så kan det va? Så du hade kanske rätt denna gång också.

Ps 2 men mera allmänt... när de ska kolla upp om en reservdel passar eller inte...har det blivit fel en hel del.
Det är ju inte alltid så att man först vill plocka sönder och sedan beställa en reservdel....reservdelen vill man ju ha tillgänglig när man gör bytet.... o det krånglar till rätt mycket.... jag anlitar en mindre firma.... t ex passade inte drivknutar...mm. rätt mycket onödigt krångel att plocka ner för att konstatera att någon mm skiljer... sätta tillbaks allt.... slutade med att jag fick köpa begagnat på skrot i Sjöbo.... men betydligt dyrare beg.... men från exakt samma bil... obs mina erfarenheter kommer mest från personbilar..
 
Toppen