• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattenpump slutar ej gå

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2.0
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Rimor
Husbilsmodell: .
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Färskvatten
Har en vattenpump som brukar stängas av när trycket är uppbyggt. Idag efter att jag tömt systemet och fyllt på nytt vatten vägrar den sluta jobba. Har låtit både varm o kallvatten rinna flera minuter från alla kranar utan tillstymmelse till luft, men den vägrar ändå stanna. Antar det är tryckvakten som strular? Kan det vara skit eller är den skrot? Är i Kroatien för tillfället så inga avancerade reparationer lär jag klara nu:mad:.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej Smålänning. Jag har inget direkt svar på din fråga, men jag hoppas du har kollat så du inte har fått ett läckage någonstans så den pumpar ut vatten under något skåp eller liknande elände.

M.v.h. JANKRO.

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025
Hej Smålänningen!
Har din husbil Travlcool? Om svaret är ja kan det finnas en extra tank till denna. Kolla att du inte har problemet där.
Hälsningar

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025
Har du öppnat ALLA kranar, dusch, tvättställ, utedusch osv. Kan ligga luft någon stans och får då svårt att få upp trycket.
Kan ju vara tryckbrytaren i pumpen.
Har du normalt tryck eller är det svagare nu så kanske det är nåt skräp i pumpen så den inte orkar trycka fullt ut.

Tuzzan

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Ser ut till att vara microbrytaren. När man böjer på anslutningssladdarna så stänger den av. Temporärt fixat med en bit tjockt papper (tips från Nuggis) så den funkar tills vi kommer hem från semestern.

F

F.d. 55300

Guest
Vilken pump har du? Är det Aqua8 på den finns det en insexskruv på undersidan (fyrkantig box) som justerar tryckkännaren. Den kan skruva ut sig själv. Har hänt mig 2 ggr. Slå på pumpen och justera tills pumpen stannar. ;)

Toppen