• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattenpåfyllning

Anki o Claes 950

FD HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
950
Medlemskap
2022
Om man vill undvika campingar, var fyller ni på ert vatten då??
På bensinstationer när ni tankar?
Det skulle vara bra om det fanns vattenuttag på rastplatserna.
Gråvattnet kan man tömma på vissa ställe

Mvh Claes :yes:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vattenpåfyllning

Bensintappar, bruka fråga innan jag tankar diesel, kan de inte erbjuda vatten, kör jag vidare till nästa tapp. På en del ställplatser finns det vatten också. Vi har varit ute sedan midsommar, än så länge har vi inte behövt ta in på nån camping.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Eftersom jag har Statiolkort och är kund där liksom OKQ8, så brukar jag stanna till och fylla vatten där utan att fråga. Har dom inget uttag som fungerar så går jag in och frågar och då brukar dom hjälpa mig.

water.jpg
Jag har inget dåligt samvete för jag är en trogen kund till båda mackarna.

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Vi brukar passa på att fylla vatten när vi tankar. Går förstås in i butiken och frågar om tillstånd. Har ännu aldrig blivit nekad. Använder kanna och fyller ca 30-40 liter. På så vis alltid friskt vatten i tanken.
Ce-eN ! :rolleyes:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag har vattenslang och massor av vattenkopplingar som jag kopplar på kran och fyller knökafullt.

Senast igår på Statoil Eurostop i Örebro.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag tycker nog att det är lämpligt att fråga, om alla bara tar sig friheter efter eget huvud blir det lätt negativa diskussioner i stället, och det slutar lätt i förbud. Se hur det går med parkerings/ställplatser! :confused:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Risken med att tanka vatten på bensinstationer är att man inte kan vara säker på att vattnet håller dricksvattenkvalitet! Det har försports mig att vissa tappar tillhandahåller någon sorts återvinningsvatten som har använts på olika sätt på tappen. Kanske bäst att fråga först!

Jag har också Statoilkort och jag tankar ofta vatten på Statoil. Men jag frågar först, för säkerhets skull!

Jappe

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det tror jag inte är någon risk, vem skulle våga ha återvinningsvatten i en allmänt tillgänglig kran. Däremot är moderna automattvättar försedda med återvinningssystem av tvättvattnet. Det är nog det du har hört? :)

I

Inger-Lisbeth

Guest

Inga problem. Montera ett mobilt reningfilter typ RV-Culligan 800 på en egen slang som ni via en snabbkoppling kan koppla till slangen som tappen eller annat ställe ni vill koppla till Aldrig smuts eller baciller, alltid rent vatten i er tank. Vi har använt detta filter i 3 år nu och vi kan dricka vattnet direkt från kranen. Filtret säljs av Bisk Husbilar 0522-88388 el.Bisk AB
:wub::wub::wub:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Med tanke på framtiden.....så är det en självklarhet att man frågar innan man fyller vatten, oavsett vilken tappstation man besöker.
Jag skulle inte gilla om någon plötsligt öppnar kranen.
Med hövligt beteende så får man alltid vatten!

Toppen