Jag fick ett vattenläckage på vårens första tur med min Adria Coral S660SL årsmodell 2010. Vi märkte att det blev vått på golvet i toaletten, jag tömde systemet på vatten för att minimera skadan. Efter hemkomsten kontrollerade jag om den fanns några synliga fel på vattensystemet men hittade inga, jag fyllde upp systemet och hittade inget läckage någonstans. Allt var OK under tre tillfällen när vi var ute med husbilen, vid det fjärde tillfället upptäckte vi vatten på golvet utanför toaletten igen. I och med detta ägnade jag en del av dagen på att felsöka och att hitta varifrån vattnet kom. Vad jag kunde konstatera så var felet att filterlocket till SHURflo vattenfilter inte höll tätt, efter att ha rengjort filtret och skruvat fast filterlocket så har det varit tätt.
I och med att det var ganska små mängder som läckte ut och att läckaget skedde på golvmattan blev det ingen fuktskada men jag kommer att vara mycket uppmärksam i fortsättningen.
I och med att det var ganska små mängder som läckte ut och att läckaget skedde på golvmattan blev det ingen fuktskada men jag kommer att vara mycket uppmärksam i fortsättningen.