• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenläckage vid regn

olivia

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
3007
Medlemskap
2024
Hej
Är det någon som haft problem med att få in vatten i bilen vid regn. Detta har hänt oss två ggr. Har gjort täthetsprover enl. garanti och inget fel går att se, därför undrar vi om det är någon annan som stött på samma problem. Det kommer in i främre takluckan. Vi har en Dethleffs I 6501.
Tacksam för tips till lösning. Bernt och Ewa
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläckage vid regn

Hur upptäcker du att det kommer in vtn, (var ser du vattnet, har haft en del problem hittade inte heller var det kom in.Vi såg vårt vtn över framdörrarna. Helt ok nu. Firman vi köpte husbilen av fixa o dona
till det.
 

olivia

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
3007
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläckage vid regn

Denna gången var det jättemycke vatten, hela dynan under luckan var genmomvåt, dessutom är playwooden under dynan vattenskadad, förra gången vaknade vi av att det droppade, samma sak då det vräkte in vatten. Förstår inte var det kommer ifrån, det är många saker på taket, solpanel, TV antenn och AC eftersom det inte kommer från luckan enl. de som kontrollerat.
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläckage vid regn

Ledsen kan inte hjälpa dig med ideer om vad felet kan vara då vi inte hade samma typ av problem,vårt var av mindre sort. Trist är det iallafall när det blir sådana problem.
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Vattenläckage vid regn

Vatten har ju en förmåga att komma in på ett ställe och komma ut på ett helt annat ställe.
Mao leta efter läckan på något annat ställe än där det kommer ut.

// Pär
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
532
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläckage vid regn

Beträffande vattenläkage vid regn hände detta min FFB.
Vi stod på min favoritcampin vid Ingaren och jag hade fått bilen att stå perfekt vågrätt enl. vattenpasset. Det kom en störtskur på kvällen och när vi kom in till bilen så var taket runt främre takluckan dyngsurt, fick torka med våra hundhandukar och en svamp för att få bort det värsta. Har sedan ställt bilen lite lutande då kom det massor av vatten från taket.
Det har regnat häftigt även senare men inget vatten läcker in.
Felet är nog mitt saggande tak, vattennivån gick nog över kanten på takluckan.
Taketbuktar neråt framtill, Tätningen runt luckan är felfri.

Detta hände jägarn :mad:
 
Toppen