• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenkran droppar!

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Jag byt vattenkran till enl, bild och när vi kör så skvätter det vatten på diskbänken...det är vatten som blir kvar i röret efter böjen dråpar ut av skakningarna Har någon lösning på detta problem?
 

Bilagor

  • IMG_0978.JPG
    IMG_0978.JPG
    60,6 KB · Visningar: 2
F

F.d. 8160

Guest
Sv: Vattenkran dråppar!

Kommer vattnet genom pipen och ner på glaset eller ut vid vredet?
Är det vid vredet bör ni nog byta packning.

Kommer det i mynningen så kan man kanske lägga en uppsugande trasa på bänken, eller en propp/kork? ;)

(Har alltid gillat det estetiska i kranar med hög hals, men inte det hygieniska eftersom det blir stående vatten i dom om dom inte har en backtömning.)
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Vattenkran dråppar!

Vatten kommer från mynningen... Skruvar jag bort silen så töms halsen...och då droppar det inte mer och vi kan ha glas locket öppen men det är väl inte meningen att vatten droppar ur en ny kran eller? Jag tror att det sitter en membra i silen som ska hindra att halsen inte töms men det orkar inte hålla emot när bilen skakar.
 
Toppen