• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vatten

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sen i våras så är vattentrycket dåligt, har bytt pump men det blev inte bättre. I fjol så var det ok. Har frågat Husvagns Svensson men dom vet ej vad som gör att trycket är dåligt. Nu skriver jag om sötvattnet i husdelen.Inget läckage som jag ser. Vet ni var felet kan ligga?
Mvh Frank

Hanza

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2026
Sv: Vatten

Hej.
Kanske kan det vara så att det bara sitter "skit" i kransilarna och ledningar.
Prova med att bakspola från kranar till tank.

Hasse

F

F.d. 52929

Guest

Kolla Perlatorn, det brukar samlas kalk i dessa. Lägg dom i ättika en stund. det är det enda jag kan komma på för tillfället.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Kontrollera/rensa filtret som sitter vid pumpen, hade problem med just lågt vattentryck för några år sedan, hade tankat tvivelaktigt friskvatten ur brunn i södra Tyskland (det behövs inte mycket för att få in algier med friskvatten).
/ Lycka till (tror inte att det är något fel på pumpen).

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021

Kontrollera/rensa filtret som sitter vid pumpen, hade problem med just lågt vattentryck för några år sedan, hade tankat tvivelaktigt friskvatten ur brunn i södra Tyskland (det behövs inte mycket för att få in algier med friskvatten).
/ Lycka till (tror inte att det är något fel på pumpen).
Hej! Om man köper en ny pump får man inte då ett nytt filter?
Mvh frank

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Tror att det är backventilen som sitter i slangen strax ovanför pumpen som ej öppnar helt eller har fastnat.

Jojje

Toppen