• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vatten läcker in i förvaring Burstner 685

Svanstenen

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
25688
Medlemskap
2024
Min husbil är en Burstner Elegans 685 i av 2006 modell. Mitt problem är vid regnväder kommer det in vatten i förvaringsfacket som är mellan golven nertill. Om det regnar kommer inget in men om jag kör kommer det in vatten i förvaringen. Jag har försökt med nya gummilister men det har inte hjälpt. vet ej var vattnet kommer im, är det någon mer som haft samma problem och som har en lösning på problemet. Tacksam för svar på frågan.
Burstnerägare

wasp

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
28040
Medlemskap
2024
Min husbil är en Burstner Elegans 685 i av 2006 modell. Mitt problem är vid regnväder kommer det in vatten i förvaringsfacket som är mellan golven nertill. Om det regnar kommer inget in men om jag kör kommer det in vatten i förvaringen. Jag har försökt med nya gummilister men det har inte hjälpt. vet ej var vattnet kommer im, är det någon mer som haft samma problem och som har en lösning på problemet. Tacksam för svar på frågan.
Burstnerägare
Vattnet kommer in från hjulsprutet, har haft samma problem och bytt lister utan att det hjälpt.
Denna säsong så fick jag tipset att behandla hjulhusen med underredsmassa,
Smetade på rikligt med biltemas produdukter (underredsmassa och stenskott spray) och monterade även stänkskydd.
Har bara kört i spöregn 1 gång efter detta och det var snustorrt i utrymmet!
Lycka till.

Toppen