• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vatten i fönstret

F

F.d. 55695

Guest
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,5 l Diesel
Årsmodell Chassie: 1993
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Husbilsmodell: Beisl
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1993
Ämnesområde: Ospecificerat
Äntligen med husbil. Det blev en Beisl på Transitchassie från 1993 med endast 8000 mil. Aldepanna med vattenburen värme och god isolering gör att vi tror oss kunna använda den även på vintern. Till problemet; ventilationsrutan uppe i alkoven innehåller vatten, uppskattningsvis en halv deciliter. Alla andra fönster är torra och täta utom köksfönstret som har små hål i botten och spår av fukt. Är det så enkelt att borra lite hål i det ihåliga fönstret för att på så sätt dränera bort fukten som finns inuti. Vad finns det eventuellt för risker med att göra så? Nybörjare och lite vilsna som vi är på detta har vi försökt att söka på just detta problem men inte hittat något bra svar.

/David och Agneta
 
F

F.d. 53000

Guest
jag har gammal bil också ,mina fönster finns små hål borrade men i håleln sitter små plastproppar så det är nog inga problem om du borrar hål men proppa igen dem .
Hälsningar Yngve
 
F

F.d. 55695

Guest
Knyttet skrev:
jag har gammal bil också ,mina fönster finns små hål borrade men i håleln sitter små plastproppar så det är nog inga problem om du borrar hål men proppa igen dem .
Hälsningar Yngve

Stort tack för ditt svar. Saknar proppar i köksfönstret men det måste gå att lösa på något sätt (om det nu är nödvändigt). Nu ska det borras.
 
Toppen