Helena&Rolf
HBK Medlem
Hej alla.
Hur länge tror ni att man kan ha vatten i dieseltanken utan att bilen stannar??
Vi tankade i Karlskoga, körde sedan till Linköping.
Bilen parkerad i drygt en vecka, sedan kördes bilen till verkstad(3-4mil).
2 dagar senare tar verkstadspersonalen bile och kör c:a 200 meter och får stopp .
Vatten i filter och i tanken.
Detta kostade mig 3400 kronor och en tank med ungefär 80 liter diesel för att få tillbaks bilen, trots att den stod på deras låsta parkering.
Då jag äntligen hittar bilen, de visste inte ens var den parkerats av verkstadspersonalen, kollar olja och eventuella skador på utsidan.
Startar bilen och den larmar åter för bränslefilter.
Blir trots detta hemsänd med orden: du får komma tillbaks med bilen vid senare tillfälle för att vi ska släcka lampan. De kunde inte ta in någon på övertid för att laga sina egna fel????
Ska jag verkligen betala detta??
En av de på kontoret försökte en ful kommentar med mig:
Du vet, diesel och vatten kan lätt skkita sig, så det kan komma långt efter att vattnet kommit in... Oj, det var nyheter för en som varit i åkeribranschen i 40 år..
Nästa gång får de åter tömma tanken , ser ut dom drycken Grappo ungefär, i 5 liter diesel så man kommer till macken. Denna gång ca 50 liter som de tömmer.
Dessutom skulle de fixa en läcka där det regnar in, bara silikon, ser ut som en 5 åring som lekt. Mattan inlagd i vattnet efteråt.
Vem ska stå för det som bevisligen hänt på deras låsta område och senare visar sig vara spår av deras första dåliga reparation??
Rolf
Hur länge tror ni att man kan ha vatten i dieseltanken utan att bilen stannar??
Vi tankade i Karlskoga, körde sedan till Linköping.
Bilen parkerad i drygt en vecka, sedan kördes bilen till verkstad(3-4mil).
2 dagar senare tar verkstadspersonalen bile och kör c:a 200 meter och får stopp .
Vatten i filter och i tanken.
Detta kostade mig 3400 kronor och en tank med ungefär 80 liter diesel för att få tillbaks bilen, trots att den stod på deras låsta parkering.
Då jag äntligen hittar bilen, de visste inte ens var den parkerats av verkstadspersonalen, kollar olja och eventuella skador på utsidan.
Startar bilen och den larmar åter för bränslefilter.
Blir trots detta hemsänd med orden: du får komma tillbaks med bilen vid senare tillfälle för att vi ska släcka lampan. De kunde inte ta in någon på övertid för att laga sina egna fel????
Ska jag verkligen betala detta??
En av de på kontoret försökte en ful kommentar med mig:
Du vet, diesel och vatten kan lätt skkita sig, så det kan komma långt efter att vattnet kommit in... Oj, det var nyheter för en som varit i åkeribranschen i 40 år..
Nästa gång får de åter tömma tanken , ser ut dom drycken Grappo ungefär, i 5 liter diesel så man kommer till macken. Denna gång ca 50 liter som de tömmer.
Dessutom skulle de fixa en läcka där det regnar in, bara silikon, ser ut som en 5 åring som lekt. Mattan inlagd i vattnet efteråt.
Vem ska stå för det som bevisligen hänt på deras låsta område och senare visar sig vara spår av deras första dåliga reparation??
Rolf