I
Ixeofors
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,3 MJT
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Argos
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Motor
Har tyvärr fått lite problem med vår husbil
Det började med att vi fick läckage från bränslefilterbehållaren, lyckades få det så tätt så vi kunde köra hem.
Idag bytte jag filtret och tätningen på bränslebehållaren, och startade upp husbilen för att se att det var tätt. När jag då gasade lite och varvade upp lite så stannar varvmätaren på strax under 3000rpm?
Nu hör jag även ett surrande läte som jag inte tror jag hört tidigare heller, kommer från den lilla vacumprulen som sitter monterad på metallbläcket i överkant mitt i motorrummet. Den ena slangen var sprucken så den kapade jag änden på och återmonterade.
Har också tagit bort bateripolen för att se om det hjälpte, men inget hittills får bilen att varva mer. Nu har jag inte testkört bilen utan bara varvat upp på uppfarten, ingen lampa för felindikering lyser heller i instrumentpanelen.
Är det så att det inte går att varva mer på neutral och jag bara inte tänkt på det innan? Men så kan det väl ändå inte vara!
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,3 MJT
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Argos
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Motor
Har tyvärr fått lite problem med vår husbil
Det började med att vi fick läckage från bränslefilterbehållaren, lyckades få det så tätt så vi kunde köra hem.
Idag bytte jag filtret och tätningen på bränslebehållaren, och startade upp husbilen för att se att det var tätt. När jag då gasade lite och varvade upp lite så stannar varvmätaren på strax under 3000rpm?
Nu hör jag även ett surrande läte som jag inte tror jag hört tidigare heller, kommer från den lilla vacumprulen som sitter monterad på metallbläcket i överkant mitt i motorrummet. Den ena slangen var sprucken så den kapade jag änden på och återmonterade.
Har också tagit bort bateripolen för att se om det hjälpte, men inget hittills får bilen att varva mer. Nu har jag inte testkört bilen utan bara varvat upp på uppfarten, ingen lampa för felindikering lyser heller i instrumentpanelen.
Är det så att det inte går att varva mer på neutral och jag bara inte tänkt på det innan? Men så kan det väl ändå inte vara!