• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vart finns vi ?

F

F.d. 839

Guest
Till styrelsen medlemmar,
Är det någon som vet om "Vart Finns Vi" kommer igång igen. Skulle vara kul nu när antal medlemmar har ökat drastisk :holly-1-icon:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Vart finns vi ?

Hej,

Det dröjer tyvärr pga tekniska problem.
Vi har inte lyckats lösa dessa och vet inte heller om och när.
Vi har tittat på lite andra liknande lösningar men inte hittat något som fungerar bra ännu.

Ollej

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
136
Medlemskap
2024

Jag var inne på en tysk sida, skulle deras system gå att använda, bra en undran från en novis?

Jag har registrerat mig. Det kanske behövs, men det är ju lätt att göra.

Hälsn o. god fortsättning.

Olle

newklein.gif
GIS (Graf.InfoSystem)Italien

Wohnmobilportal MeinWomo Stellplatzsuche italien Wohnmobil Stellplatz

Wohnmobilportal MeinWomo Wohnmobil Stellplatz

F

F.d. 11293

Guest

också en novis, jag tänkte på sidan "hitta se" om den går att använda

F

F.d. 4879

Guest

Jag vet var jag finns! Jag är hemma och sitter vid datorn. Kia ligger i sängen och är sjuk.. Inget kul men vi vet var vi bor just nu i alla fall..

F

F.d. 839

Guest

Kölis 75,

Jag tror att "vart finns vi" egentligen kommer till sin rätta till våran - sommaran då alla kan sätta en prick på vart dom befinner sig :holly-1-icon:. Till Kia "krya på dig"

F

F.d. 3753

Guest

Jag brukar inte märka ord men här behövs lite information!

Ordet var/vart.
Vart ska vi gå?
Var är vi?
Man kan använda det norrländska vars i båda fallen men då är det dialekt och ok.

Här finns lite mer info om ordet var:
Var/Vart man än är? - Flashback Forum

Reagerar nästan aldrig på stavfel heller såvida inte det är flagrant.
Tex aldrig och alltid.
Aldrig stavas aldrig med 2 l.
Alltid stavas alltid med 2 l.
Sär skrivning kan i bland vara jobbigt att läsa ock så.
:wink:

F

F.d. 839

Guest

Ingela & Kenth,

Det ska naturligtvis vara "Var ska vi" och INTE "Vart ska vi" sorry men med den nya tangentbordet brukar hänga sig :holly-1-icon:

Senast redigerad av en moderator:

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Jag är en notorisk felstavare, antingen klumpiga fingrar eller bristande lärdom från de få timmar en 7-årig folkskola hade i svenska språket och i inre Dalsland till råga på allt "o du store väl va de kan ställe te", men jag medverkade en gång på en sådan lektion och då fick jag lära mig att M och N icke fick dubbelstavas framför D och T om ni visste vad mycket nytta jag haft av det..........tror jag. Detta hade inget med Var finns vi? utan mer var jag är "vurpen" när man beskrev var man kom ifrån. En parantes i tråden, nu kan ni köra vidare.

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Hej Belgien 1,

Här är det helt ok att knappa fel !

Vad jag vet så startades inte klubben och hemsidan för att allt som skulle skrivas här var bara rättstavat och korrekt.
Just nu sitter säkert någon och vrider sig i plågor över ordföljden i vad jag skrivit.
Självklart gläds vi alla åt att läsa de mest perfekta inläggen här på hemsidan, men hur många år tror ni det skulle ta om allt måste vara perfekt skrivet för att komma upp till de inlägg vi har här idag 40 908 ?

Fortsätt skriva på hemsidan, det är att ni skiver som är viktigare än hur.

:snow-icon: Carina

F

F.d. 839

Guest

Carina,

Håller med dig 100%, ska vi hålla på att förbättra varandras stavningar så är det nog bäst att jag söker mig till ett annat forum där jag får vara i fred.

Jag kommunicerar dagligen på minst 4 olika språk bland annat på Franska osv, får se hur den personen som klagar på min Svenska stavningen skulle klara av detta ???

Jag behärska mig men detta gör mig inte nån glad människa !!!

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Hur många ggr redigerar jag mina inlägg? Massvis, så blir det ändå fel .Hade ändå höga betyg i rättstavning,men jag tror nog att de flesta förstår vad jag skriver.(fördetmesta).Men är det ngn som klagar så vetti fan om jag kommer att skriva så mycket, skrev själv en ggr ang träffen i Borlänge men vad jag förstod så var många irriterade för jag inte kunde skriva så bra.Det är ju klart att man blir lite förb....då.Man kan ju inte göra mer en sitt eget bästa.Sedan har jag kommit på mig själv med att glömma bokstäver ex fle... sta vad nu detta beror på .Gäller nog bara på datorn,tror jag./susanne

Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Belgien 1, nu skall vi inte vara sånna :swoon:.

Skämt åsido, stavar fel gör vi lite till mans. Det kanske inte ens är felstavning utan feltryckning, vilket inte är samma sak. Själv gör jag det rätt som det är, även om jag lyckas undvika många feltryckningar genom att läsa igenom vad jag skrivit innan jag trycker på "Skicka svar". Ibland är jag dock så ivrig att få iväg ett svar att jag inte hinner läsa igenom. Ibland spolar jag hela inlägget innan jag skickar för jag upptäcker att jag inte tycker om vad jag skrivit. Till exempel är detta andra gången jag skriver ett inlägg om detta. Det första skippade jag efter att läst igenom vad jag skrivit.

Många har kanske svårigheter att skriva och få till det rätt. Men jag har aldrig sett något inlägg som varit så felskrivet att jag inte förstått vad där stod. Med andra ord, det är bättre att skriva felstavat (feltryckt) än att inte skriva alls.

Visst är det många gånger det kliat i fingrarna på mig i min iver att rätta men jag går inte till verket. Jag vet mycket väl hur det är att ha svårt att skriva. När jag började skolan hade jag mycket svårt med att både läsa och skriva. Det gick så långt att min mor blev förskräckt när hon på en föräldradag hörde mig läsa och kunde jämföra med mina klasskamrater. Efter det hamnade jag i något som då kallades för läsklinik. Tydligen var den så bra att jag fick någorlunda kläm på detta med stavning. Det har dock lett till att jag gärna påpekar felstavningar, speciellt i tidningar och liknande. Inte så mycket för att korrigera den som stavat fel utan främst för att hämnas på min egen oförmåga att stava i unga år. Det kanske finns fler med de erfarenheterna och som vill briljera med sina nyvunna kunskaper.

Till sist vill jag uppmana alla att inte vara rädda för att skriva. Det är bättre att få ta del av era erfarenheter, råd, idéer eller vad det vara må, med eller utan feltryckningar, än inget alls.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Det är så klart innehållet i ett inlägg som är det viktiga.

Tänk om jag hade kunnat mer eller fler språk, vad lycklig jag hade varit. Jag blir lite avundfrisk på alla som kan flera språk och dessutom skriva på dom!

Belgien 1, bli glad igen, vi gillar dig!

Toppen