• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vart åker vi

F

F.d. 297

Guest
:spinny:Snart helg igen. Å äntligen kan vi göra vår första provtur med nya bilen. Är det någon som ska åka någon kort tur eller är det någon som har ett bra tips. Man vill ju inte dra iväg för långt nu eftersom man vet ej hur väglaget kan bli.
Är vaken för alla tips. Det kaske blir sista turen för i år.
Skulle vara roligt om någon tänkte åka så man fick lite sällskap här i Stockholmstrakten. De flesta bor ju så långt bort synd det.
Men det kommer ljusare tider då vi börjar röra på oss mer.

Ha en trevlig helg alla även om ni är på vägarna eller hemma.

Anita o Risto i Täby:music-icon::music-icon::spinny::spinny::spinny::spinny::music-icon::music-icon:

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Sv: Vart åker vi

Hej Anita och Risto.

Vi åker ingenstans mer i år, slut på dansresor. Skrapade skattemärket och ställde av i dag. Nu är det bara att tvätta taket och på med presseningen igen.
Har andra intressennu i höst gissa vad.

Jägarn :spinny:

F

F.d. 297

Guest

:music-icon:Hej svejs på Er! Gissa vad Ni ska göra. Ni ska väl åka och dansa inomhus i vinter. eller så blir det hemma kvällar inte lätt att gissa annat. Vi sa också att vi skulle ställa av men efter att vi fått våran andra nya Dethleff Esprit i7910 så blev vi ännu galna så vi håller på att resunerar om vinterdäck nu fast vägverket säger att klass II gestriad som tung lastbil samt väger över 3,5 ton behöver inte ha vinterdäck våran väger 5 ton. Men vi känner oss säkrare med vinterdäck. Så vi får se om vi hittar några begagnade eller så blir det 6 st nya fast dom är svin dyra men man behöver ju inte ha med fäljar då kan man kanske komma undan med några tusenlappar billigare kan man hoppas.

Anita o Risto i Täby:music-icon::music-icon::wink::wink::):):music-icon::music-icon:

F

F.d. 8726

Guest

skrapade du märket 1/11 ?? Du vet att skatten är / månad och du isåfall får betala för hela november :(

Hej Anita och Risto.
Vi åker ingenstans mer i år, slut på dansresor. Skrapade skattemärket och ställde av i dag. Nu är det bara att tvätta taket och på med presseningen igen.
Har andra intressennu i höst gissa vad.
Jägarn :spinny:

Sloth

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2018
Medlemskap
2025

Om man har mer än 4800 i årsskatt på en dieselbil är skatten per dag.
Försäkringen däremot kan vara en annan historia.
M.v.h Åke

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Aljas hoppas att ni ursäktar att jag hoppar in i tråden,
Det är bara ni som gissat hitintills vad Jägarn har för intressen nu i höst:spinny:
Själv tror jag att Jägarn kommer att Jaga hela hösten :)
Vi har heller inte ställt av husbilen ännu, känns som att man vill använda den lite till, köpte Vinterhjul redan i fjoll vår, få se vad det blir av denna höst,
Kör så snön ryker, men kör försiktigt :wub:
Lennart

F

F.d. 297

Guest

Hej! Ingen fara. Å måste skratta åt mig själv hur dum får man vara. Han kallar ju sig Jägaren. Du ser hur dum man kan vara ibland. Det var bra att du rätta mig hur dum jag är skrattar.

Anita i Täby:music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:;););););):music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:

F

F.d. 297

Guest

Var ligger Kroksjön? Vi åker inte så långt nu när det börjar bli vinter. Vi kanske ska prova den nya ställplatsen i Gävle som nyss har öppnat inte vet jag. Annars kanske det blir Strängnäs på lördag vi har inte hunnit diskutera målet ännu. Det brukar bli Trosa varje helg för där känner man sig hemma så står det alltid någon man känner.
Men vi saknar någon att åka med det är ju inte lika roligt att åka själv. Vi tänkte försöka åka med våra katter 2 st som aldrig har åkt husbil så är man låst med dem också. Så vill man inte ha katthår i bilen för det finns gott om hemma. Men samtidigt skulle det underlätta om dom gillade att åka husbil så vi är ju sugna på att prova. Fast dom är ju 12 år snart så det kanske inte är så lätt att lära dom nu. Det är så himla tråkigt att behöva åka hem jämt och tillbaka till Trosa igen nästa dag. Men jag har ju sagt inga mer katter efter dom här nu när vi har fastnast för husbilslivet. Så fick vi veta av vägverket i dag att vi behöver inte ha vinterdäck så då blev ju suget ännu större för att åka hela året runt.

Anita o Risto i Täby

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Anita i Täby,
Så skall du inte alls ta det, tänkte inte på att du var dum:(
Tyckte bara att det var lite kul med Jägarns antydning på vad han skulle göra i höst !
Dessutom hade jag precis kommit hem från att själv varit ute och jagat:D
Å andra sidan har inte Jägarn svarat ännu så jag kan ju ha fel !

Varför inte prova att Lumsheden i Dalarna, är själv varit sugen att prova stället nån helg framöver,
Å andra sidan måste ju Gävle vara lagomt om ni behöver hem tiil katterna,
:):):)
Lennart

F

F.d. 297

Guest

Anita i Täby,
Så skall du inte alls ta det, tänkte inte på att du var dum:(
Tyckte bara att det var lite kul med Jägarns antydning på vad han skulle göra i höst !
Dessutom hade jag precis kommit hem från att själv varit ute och jagat:D
Å andra sidan har inte Jägarn svarat ännu så jag kan ju ha fel !

Varför inte prova att Lumsheden i Dalarna, är själv varit sugen att prova stället nån helg framöver,
Å andra sidan måste ju Gävle vara lagomt om ni behöver hem tiil katterna,
:):):)
Lennart
Hej! Nej jag tog inte illa upp Lennart. Jag skojade själv med dig att ordet Jägaren säger ju nästan sig självt att man jagar resten av hösten det var ju det som var så roligt att jag inte kunde komma på det på en gång.

Ja det hade varit roligt att prova Lumsheden i Dalarna. Hur långt upp i Dalarna ligger det då? Det här med fricamping o ställplatser är ganska nytt för oss eftersom vi börja med det tidigt i våras. Och första stället var Trosa eftersom vi campade mycket på slutet av 80 talet ute på campingen där. Sedan har det blivet tradition att vi åkt dit varje vår fast vi inte haft husbil. Men i våras blev vi helfrälsa eftersom man träffade så mycket trevliga glada husbilsägare. Sedan dess blev vi fast med fricamping upptäckte genast att det var kanon trevligt.

Anita o Risto i Täby:music-icon::):wink::music-icon:

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Lumsheden ligger i en by i Dalarna vid Gästrikegränsen. Vägen mellan Svärdsjö i Dalarna och Kungsgården i Gästrikland.
Se länk: http://www.husbilsklubben.se/forums/t330/ Har sett på HBK:s hemsida att det är många som varit där, ´har själv varit på väg dit några gånger men det har alltid kommit något annat imellan, :wall:

Men det sista som överger människan är hoppet, sa han som hoppade från bron!
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
Lennart

F

F.d. 297

Guest

:)Hej Lennart! I Svärdsjö har vi varit på Caravan Clubb en natt det var dans där ett dansband som vi kände. Det låg väldigt vackert. Oj det känns som hundra år sedan. Det var då vi hade våran första Kabe husvagn så det är väl än 5 år sedan.
Men Dalarna är vackert landskap. Vi har ännu inte kommit fram till vart vi ska åka i helgen.
Ja vi ska åka året om nu när vi fick veta av Vägverket att vi inte behövde ha vinterdäck.
Men för det behöver man inte ge sig ut i snöstorm precis.

Ha det bra Lennart

Anita o Risto i Täby:music-icon::music-icon::):):):):);););););):music-icon::music-icon:

Toppen