• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vart åker du i helgen?

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: Vart åker du i helgen?

Vi startar från Örebro vid 17-tiden och övernattar på stellplatsen före Trelleborg. Färja till Rostock lördag 7:30. Vidare mot Lido di Jesolo i Italien.
Ha en riktigt skön sommar alla!

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Är just nu på Kungälvs sjukhus för gallbesvär.
Hoppas få komma hem idag för att göra
Äggostar till fasters kalas.
och ta oss till vår ställplats imorgon.

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Är just nu på Kungälvs sjukhus för gallbesvär.
Hoppas få komma hem idag för att göra
Äggostar till fasters kalas.
och ta oss till vår ställplats imorgon.

Det låter inte kul med gallbesvär! Hoppas allt går bra.

Vi dra till vår favorit ställplats Ranarpsstrand.
Ha det bra där ute.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Lysekil! GB kom hem från Norrland med en jätteförkylning och eftersom jag har KOL och en vanlig bonnförkylning kan ställa till det rejält för mig så fann jag för gott att lämna hemmet och söka mig till något trevligt ställe i närheten tills GB:s förkylning har gått över.

KATASTROFEN I LYSEKIL!

Gratisställplatserna centralt i Lysekil hade ändrat sig till P max 4 timmar mot avgift. Räkorna för 298 kronor/kilot smakade sediment, nej var totalt smaklösa men konsistensen påminde om fin sand. Jag har ätit räkor på västkusten i hela mitt liv och aldrig varit med om ett sådant bottennapp! Inte lika illa som "kalabaliken i Bender" men "katastrofen i Lysekil" kommer inte långt efter!

Giv mig styrka!

Jappe

Senast ändrad:
F

Floryd

Guest

Vi startar om en halvtimme, när jag hämtar maken utanför hans jobb.
Färden idag går mot Vänern, nånstans åt Vänersborgshållet.
I morgon tar jag tåget från Trollhättan till Norge, till barnbarnet där (åh, vad jag längtar) och maken åker hem för att jobba en vecka till.
Sen börjar nästa steg i semestern, när han kommer med husbilen och vi skall puttra ut i världen.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53328

Guest

Hej, under semester åker vi dit näsan pekar, mest bra ställplatser från HBK, Landskrona hamn +++,Vi hamnade efter Karlskrona i Målilla och Molijans hotell och spa. Vill man inte äta eller annat så är det 50:-/natt.
Jannike tog behandling SPA och vi åt 2 middagar och en lunch till priset av 1.400:- för allt. Skönt efter varit ute 20 dagar.
När sensommaren kommer åker vi ut varje helg till Åsa i söder och Smögen i norr, oftast på ställplatser.
Go tur !
Thomas p Jannike

Toppen