• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningslampor Ducato

Uffe23

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Torsås
Hej Kenta, hur har det gått? Jag har exakt samma problem, börjar med att laddningslampan tänds därefter får hela instrumentpanelen spelet och börjar blinka, hastmätaren lägger av även belysningen blir svart men varvräknare och det andra du nämner funkar. Var ska man börja leta? Laddningsregulator? säkring eller relä? Mycket tacksam om någon har en ide
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Hej Kenta, hur har det gått? Jag har exakt samma problem, börjar med att laddningslampan tänds därefter får hela instrumentpanelen spelet och börjar blinka, hastmätaren lägger av även belysningen blir svart men varvräknare och det andra du nämner funkar. Var ska man börja leta? Laddningsregulator? säkring eller relä? Mycket tacksam om någon har en ide
Låter som jordningsproblem
Sätt en startkabel mellan chassi och motor och se vad som händer
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Hej gäller detta alla ducato , dvs även (plåtisar) eller menar ni större husbilar , dvs (plastisar )
 

Uffe23

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Torsås
Låter som jordningsproblem
Sätt en startkabel mellan chassi och motor och se vad som händer
Jo har haft jordningsproblem på tidigare fiat husbilar, så det var det första jag testade. Ska testa D+ på generator till plus på batteriet med lampa i serie, har dock inte stora förhoppningar att det löser problemet. Detta är ett vanligt problem som säkert någon här har haft och löst, hör av er om ni känner igen det
 

Uffe23

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Torsås
Problemet löst, generatorn laddade ojämnt 12-16V vilket gjorde att elektroniken fick spelet Passade på att byta till kraftigare 180A generator. Nu nästa problem, bränslemätaren visar lite hur som helst, full tank men visar halv
 
Toppen