• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Växellåda Varningslampa robotlåda Fiat

VegaMyran

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Haninge
HBK-Nr
30055
Medlemskap
2025
Hej HBK vänner, är det någon som har erfarenhet av robotlåda på Fiat chassi, får en varningslampa som tänds upp lite då och då (2 gånger än så länge.) Det är en röd symbolen ser utbsom en växelspak, läste lite om det i instruktionsboken att det kan handla om temperaturen i lådan som kan vara eller är hög? Käns lite läskigt och dyrt Jag har en 2011 Chic C-line I 4,3
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej HBK vänner, är det någon som har erfarenhet av robotlåda på Fiat chassi, får en varningslampa som tänds upp lite då och då (2 gånger än så länge.) Det är en röd symbolen ser utbsom en växelspak, läste lite om det i instruktionsboken att det kan handla om temperaturen i lådan som kan vara eller är hög? Käns lite läskigt och dyrt Jag har en 2011 Chic C-line I 4,3
Det kan vara vad som helst med lådan, låt en FIAT verkstad läsa ut felkoder innan du ger dig ut på någon längre tur.
Det finns en tråd om oljebyten i robotlådan här på forum,kanske dags för detta också.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Har för mej att en lampa tänds ifall man bökar för länge med rangering, t.ex på en ojämn plats,
luktar det bränd koppling samtidigt, så är den överhettad och måste få kallna innan man fortsätter bökandet.
Alltså en varning för ett typ handhavandefel.
 

VegaMyran

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Haninge
HBK-Nr
30055
Medlemskap
2025
Det kan vara vad som helst med lådan, låt en FIAT verkstad läsa ut felkoder innan du ger dig ut på någon längre tur.
Det finns en tråd om oljebyten i robotlådan här på forum,kanske dags för detta också.
Tack Olof jag läste den tråden, intressant läsning.
 

VegaMyran

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Haninge
HBK-Nr
30055
Medlemskap
2025
Har för mej att en lampa tänds ifall man bökar för länge med rangering, t.ex på en ojämn plats,
luktar det bränd koppling samtidigt, så är den överhettad och måste få kallna innan man fortsätter bökandet.
Alltså en varning för ett typ handhavandefel.
Hej PeterK. Det hände första gången höstas när jag körde till uppställningsplatsen, va lite krispigt ute, så det släppte lite efter varje stopp så antispinn gick in vid start. lampan tändes efter cirka 1- 2 mil men slocknade efter type 2 minuter. Och nu i helgen så flyttade jag plats på den och den tändes igen. ingen lamell lukt vid båda tillfällena, Men jag läste tråden på underhåll av FIAT:s Comfortmatic det är ju en hel del att tänka på helt klart. Må väl
Hälsningar
Kenneth
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej PeterK. Det hände första gången höstas när jag körde till uppställningsplatsen, va lite krispigt ute, så det släppte lite efter varje stopp så antispinn gick in vid start. lampan tändes efter cirka 1- 2 mil men slocknade efter type 2 minuter. Och nu i helgen så flyttade jag plats på den och den tändes igen. ingen lamell lukt vid båda tillfällena, Men jag läste tråden på underhåll av FIAT:s Comfortmatic det är ju en hel del att tänka på helt klart. Må väl
Hälsningar
Kenneth
Hamnar du i en kö,krypkör inte utan lämna avstånd till bilen framför,kör sedan fram och stanna.
 
Toppen