aron.sjoberg
HBK Intresserad
- Inlägg
- 17
- Kommun
- Gotland
Hej!
På väg till Tyskland med familjen i vår Fiat Burstner A645 Active från -96.
I går kväll började bilen tappa kraft och kunde inte komma upp över 70-80 km/h. Vi stannade för natten och upptäckte att en luftslang hade hoppat av.
I morse när vi begav oss ut på vägarna igen så accelererar bilen som den ska men röd varningslampa för kylarvätska lyste. Stannade igen och allt ser bra ut under huven. Motortemperaturen ligger bra enligt instrumentpanelen. Kylvätska finns (bilen lämnades in för stor service precis innan resan och kylvätska fylldes på) och nivån verkar inte minska. Varningslampan slocknade efter en stunds körning men har tänds kortvarigt några gånger, möjligtvis i samband med motorbromsning. Nu är den släckt.
Bilen beter sig som den ska men lite bekymrad blir man ju. Kan det vara något som hänger kvar efter incidenten med luftslangen? Trasig termostat? Strul med kylarfläkten? Tips på felsökning eller ska vi bara ha is i magen?
På väg till Tyskland med familjen i vår Fiat Burstner A645 Active från -96.
I går kväll började bilen tappa kraft och kunde inte komma upp över 70-80 km/h. Vi stannade för natten och upptäckte att en luftslang hade hoppat av.
I morse när vi begav oss ut på vägarna igen så accelererar bilen som den ska men röd varningslampa för kylarvätska lyste. Stannade igen och allt ser bra ut under huven. Motortemperaturen ligger bra enligt instrumentpanelen. Kylvätska finns (bilen lämnades in för stor service precis innan resan och kylvätska fylldes på) och nivån verkar inte minska. Varningslampan slocknade efter en stunds körning men har tänds kortvarigt några gånger, möjligtvis i samband med motorbromsning. Nu är den släckt.
Bilen beter sig som den ska men lite bekymrad blir man ju. Kan det vara något som hänger kvar efter incidenten med luftslangen? Trasig termostat? Strul med kylarfläkten? Tips på felsökning eller ska vi bara ha is i magen?