A
Annes
Guest
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Ford Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: TDCI 140 hk
Årsmodell Chassie: 2010
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Nexxo
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2010
Ämnesområde: Motor
Hej !
Jo idag på väg till Öland. Men så, ack o nej. Det ilsket röda "i"-et ger sig till känna.
Stannar givetvis och läser av "FEL PÅ MOTORNS STYRSYSTEM" samt betydelse "låt undersöka av utbildad personal". Kanske kan ta mig hem ....startar motorn som får gå en stund under det att meddelandet till synes inte längre är aktuellt. Vänder i vart fall åter.
Efter ett par mil ger sig lampan åter till känna, stannar ånyo för att strax starta motorn igen. Inte nu heller ger sig varningslampan till känna. Kör därefter någon mil och det hela upprepas en tredje gång. Det blir ytterligare att stanna. Kunder därefter köra återstående c:a 5 mil hem utan att varningslampan tändes. Ska givetvis låta fackman undersöka för- hållandet, men kanske någon av Er alla kunniga har någon idé ? Kan det vara någon form av "glapp" etc då det gått att köra miltals emellan meddelandena ?
Burstner/Ford Transit 2010.
Tack på förhand för svar.
Trevlig helg önskas Er alla (våran blev liksom lite inställd) !
Annes
Chassiemodell: Ford Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: TDCI 140 hk
Årsmodell Chassie: 2010
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Nexxo
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2010
Ämnesområde: Motor
Hej !
Jo idag på väg till Öland. Men så, ack o nej. Det ilsket röda "i"-et ger sig till känna.
Stannar givetvis och läser av "FEL PÅ MOTORNS STYRSYSTEM" samt betydelse "låt undersöka av utbildad personal". Kanske kan ta mig hem ....startar motorn som får gå en stund under det att meddelandet till synes inte längre är aktuellt. Vänder i vart fall åter.
Efter ett par mil ger sig lampan åter till känna, stannar ånyo för att strax starta motorn igen. Inte nu heller ger sig varningslampan till känna. Kör därefter någon mil och det hela upprepas en tredje gång. Det blir ytterligare att stanna. Kunder därefter köra återstående c:a 5 mil hem utan att varningslampan tändes. Ska givetvis låta fackman undersöka för- hållandet, men kanske någon av Er alla kunniga har någon idé ? Kan det vara någon form av "glapp" etc då det gått att köra miltals emellan meddelandena ?
Burstner/Ford Transit 2010.
Tack på förhand för svar.
Trevlig helg önskas Er alla (våran blev liksom lite inställd) !
Annes