• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varningskedja / Fyrameters-poliser

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Det finns ett par som åker omkring och mäter upp fyra meter runt sin husbil och sen försöker de hindra andra att komma innanför den gränsen. Dom har setts på reningsverket i Ystad och på HBK-parkering i Kivik.

Dom tillhör inte HBK och deras husbil är en vit Fiat Pilot Galaxy 270. Registreringsnumret börjar med "U" och slutar med "2". Om ni blir utsatta för dem så upplys dem om att: Det är markägaren som bestämmer avstånden mellan husbilar. Det vi som husbilsåkare har att göra är att acceptera eller åka vidare.

Deras tilltag lyckades ett par gånger i Ystad tills det kom en Holländare och satte "pinnar i hjulen" för dem. I Kivik lyckades det inte alls, tvärtom.

Diskussionen om avstånd mm flyttad till tråden "Stanna eller åka vidare".

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Varningskedja / Fyrameters-poliser

Det är tydligen inte bara här på forumet som Fyrameterspoliserna finns. Det är flera medlemmar som stött på dom i verkligheten och då blir det otrevligt på riktigt.

Dom har jag råkat ut för i Ystad, jag parkerade ändå där för det var ganska fullt visst blev det ett jäkla liv men ja brydde mej inte om dom,
mvh
Gert :cool:

Markägaren bestämmer. Vi kan stanna eller åka vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen