• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning

pacos

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
7900
Medlemskap
2025
Råå valla grus parkrinen
Postad 2013-05-06 02:33 av pacos
Kom ner till Skåne Helsingborg. Tänkte kör in på Råå camping. Man kom ner försentför att åka in. Ställde mig på grusplanen som ligger in mot Helsingborg. Lägger mig för att sov och efter ett tag hör jag en bil som börja bus kör där hinner inte upp från jag hör hur det kommer grus på bilen. Dörren rutan fick meten efter stenarna som kom på bilen. Ringer polisen och säger som det är. Men då var bilen bort så jag fick inget bil nr. Så nu vill jag varna för det..
Förlåt mig om jag skriver igen om det. Men när man är ute på sin första längre tur och detta händer med nya bilen. Men det är retligt om den är ny eller gammal är ledsen för det.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Varning

Är det inte märkligt att just tilltag av denna karaktär är så ofta förekommande i Sverige och övriga Nordiska länder !?!?

Under alla de resor vi gjort med våra husbilar utomlands, så har vi ALDRIG råkat ut för något liknande. Överförfriskade ungdomar har vi stött på i bl.a. Frankrike och i Österrike, men aldrig med uppsåt att "terra" oss husbilsresenärer som sker här hemma från och till.

Vi båda tycker att dessa tilltag är ett bevis på bristande uppfostran - vad tycker du ?

Bosse och Gerd

F

F.d. 25045

Guest

Råkade ut för samma sak utanför Gruissan Fr en dåre som sladdade omkring dm från bilen kom tillbaka flertalet ggr. Fick p-böter också men ja det stod int vilket land vi var ifrån, så ja, dom ligger kvar som souvenir.

F

F.d. 55554

Guest

Parkera på parkeringen på andra sidan vid ingången till campingen, vi har stått där 2 nätter utan problem.
På grusplanen kan man stå dagtid.

F

F.d. 55554

Guest

Parkeringsplatsen är stor och det går att stå en bra bit bort från ingången!

F

F.d. 25045

Guest

Vi har stått där oxå men efter en grillkväll så hade vi inte lust o åka utan tog en rövare.

Jonas Håkansson

FD HBK Medlem
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
1970
Medlemskap
2023

Hej.

Har hänt oss med på samma plats i Helsingborg, vi kom dit vid 22.00. (Vet du att det är nakenbad rakt ner från parkeringen). Där var mycket trafik sent på kvällen när vi stod där. Bilar möttes och körde på olika håll efter. Kanske någon handel av något slag, vad vet jag. Jag håller aldrig där mer. Vi körde därifrån klockan 02.30 på natten då hade 3 bilar haft rally där.

Jonas

F

F.d. 55554

Guest

Det är därför det är mycket trafik, och som du skrev, "det förekom nån handel", stället ligger ju avsides.
Dagtid går det bra att stå där.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Vid parkering på en okänd grusplan kollar jag alltid om det finns tecken på buskörning.
Finns det sladdspår?
Ja det är tydliga tecken på att nattsömnen kommer att bli störd och bilen kan få ett och annat stenskott.
Då skulle jag inte parkera där.
En del ungdomar gillar med bakhjulsdrift sladda runt och spruta sten på husbilar oftast när vi sover mitt i natten.
2179 :wideeyed::music-icon:

Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Är det inte rånare så är det streetracare.
Det är nog inte så lämpligt kanske att sova i en bil på en parkeringsplats. Oavsett vilken typ av bil man ligger i. Känns lite otryggt, osäkert. Inte roligt att känna så varje natt under en semesterresa.

:cool:

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2025

Är det inte märkligt att just tilltag av denna karaktär är så ofta förekommande i Sverige och övriga Nordiska länder !?!?

Under alla de resor vi gjort med våra husbilar utomlands, så har vi ALDRIG råkat ut för något liknande. Överförfriskade ungdomar har vi stött på i bl.a. Frankrike och i Österrike, men aldrig med uppsåt att "terra" oss husbilsresenärer som sker här hemma från och till.

Vi båda tycker att dessa tilltag är ett bevis på bristande uppfostran - vad tycker du ?

Bosse och Gerd
På vår första resa genom Tyskland råkade vi ut för ungdomar som ville roa sig med husbilsterror, så det är inget svenskt fenomen, tyvärr. Detta var vid en ställplats med många andra husbilar parkerade

Claes

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Claes !

Det som inträffar 99 gånger i Sverige inträffar kanske 1 gång i Tyskland...

Visst kan det inträffa även utomlands, men vi har aldrig råkat ut för det under alla våra resor nere på kontinenten och ingen av våra husbilskompisar heller.

Enklaste sättet att jämföra svenska ungdomar och ungdomar i olika länder i Europa är att gå ut en lördagkväll i vilken stad som helst i Sverige och sedan göra detsamma i vilken stad som helst i t.ex. Tyskland eller Spanien - gissa i vilket land det skriks och kräks framåt midnatt och i vilket land polisen och nattvandrare sliter sitt hår av förtvivlan...

För ordningens skull vill vi göra klart att det naturligtvis finns massor av skötsamma svenska ungdomar också !

Bosse och Gerd

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Vi har råkat ut för fenomenet två gånger.
I Sverige: jag gick ut med kamera och började ivrigt fotografera med blixt, de försvann fort!
I Portugal: jag ställde ett rött handbloss utanför husbilen, de försvann! Polisen kom istället och undrade vad som hade hänt, de lovade att hålla ett öga under natten!
Vi har minst sex röda handbloss med oss i bilen, bra att ha till mycket!
Julian

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Claes !

Det som inträffar 99 gånger i Sverige inträffar kanske 1 gång i Tyskland...

Visst kan det inträffa även utomlands, men vi har aldrig råkat ut för det under alla våra resor nere på kontinenten och ingen av våra husbilskompisar heller.

Enklaste sättet att jämföra svenska ungdomar och ungdomar i olika länder i Europa är att gå ut en lördagkväll i vilken stad som helst i Sverige och sedan göra detsamma i vilken stad som helst i t.ex. Tyskland eller Spanien - gissa i vilket land det skriks och kräks framåt midnatt och i vilket land polisen och nattvandrare sliter sitt hår av förtvivlan...

För ordningens skull vill vi göra klart att det naturligtvis finns massor av skötsamma svenska ungdomar också !

Bosse och Gerd

Tycker det är helt fel att beskylla svenska ungdomar på detta viset. Våra svenska ungdomar är precis lika skötsamma som andra. Har jobbat i föreningar med ungdomsverksamhet ( orientering och motorklubbar) och jag har bara lovord att säga om dem. Jag tycker nog att man ser en hel del fylla osv även utomlands, men det är väl ett stadium i livet som vi alla gått igenom. Tycker också att en del av ansvaret ligger på oss vuxna, vi har en förträfflig föreningsverksamhet där vi kan göra en massa nytta. Bättre än att sitta hemma och klaga.
Ha de gött nu när våren/sommaren har kommit

Bertil

Toppen