• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

VARNING

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Hej !
Jag tycker att det skall finnas en "flik" "VARNING" på denna websida där vi går ut med varningar..
Tex. så blev jag blåst på en bensinmack när jag tankade, de drog dubbelt från mitt konto. Man kan skriva då hur bluffen gick till, firmans namn mm....så att andra (ni/vi) känner till det.... tyvärr så märkte jag inte det förrän jag var 50 mil därifrån inte åker jag tillbaka då jag är på väg "hem" från Turkiet. Kanske någon annan har bättre idé om mitt förslaget

Peter N

Bilagor

• P1000445.JPG
    P1000445.JPG
    148,3 KB · Visningar: 1.274
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Sv: VARNING

Tack !
Mailade banken i går fm.... än har de inte svarat.. Frågan är egentligen vill "vi" ha en "VARNINGs" flik på hemsidan ?..... Pengarna ser jag som förlorad.... jag blev stannad ett par tim före då jag höll 117 på en 90 väg...Polisen ville ha 217 TL eller100 euro... jag hade inte så mycket på mig utan sa att jag kan betala med visa-kort .... då var de intresserad längre utan sa att jag kan köra vidare utan att betala... där sparade jag nästan 1000 Skr... men förlorade dem några tim senare + räntan ca totalt 1100.-..... Har hört att GUD ordnar det som jag inte själv kan fixa..:swoon:

Du bör kunna slippa betala det ta kontakt med din kortleverantör så hjälper dom dig

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag blev dubbeldebiterad för ett hotellrum i Rio de Janeiro för några år sedan. Jag tog med kvitton till banken och sa att jag rimligtvis inte sov i två rum samma natt på samma hotell.
Det tog en månad, sedan fick jag tillbaka pengarna.
Muskatten, du kan väl rimligtvis inte fått i så mycket bränsle i HBn så även i ditt fall är det uppenbart att du blivit dubbeldebiterad.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025

Jag blev dubbeldebiterad för ett hotellrum i Rio de Janeiro för några år sedan. Jag tog med kvitton till banken och sa att jag rimligtvis inte sov i två rum samma natt på samma hotell.
Det tog en månad, sedan fick jag tillbaka pengarna.
Muskatten, du kan väl rimligtvis inte fått i så mycket bränsle i HBn så även i ditt fall är det uppenbart att du blivit dubbeldebiterad.

Hej Wızard.!

San tur ar sa har jag ett extra 'kvıtto' som macken skrıver, dar det star hur mycket man har tankat. Och dar star ocksa hur mycket man skall betala. Jag far kontakta banken nar jag kommer hem. Med skall se om kopısen ı Istanbul dar jag ar nu kan hjalpa mıg att polısanmala macken har ı Turkıet. Skrıver fran en turkısk dator darfor saknas det lıte prıckar har och dar
Tack for dın ınformatıon
Peter

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Du får snabba dig. Jag har för mig att du endast har ett par veckor på dig att klaga, sedan betalar banken räkningarna till macken och då är det för sent.
Det kanske skiljer mellan olika kort, men jag hade ringt banken direkt.
Lycka till!

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025

Du får snabba dig. Jag har för mig att du endast har ett par veckor på dig att klaga, sedan betalar banken räkningarna till macken och då är det för sent.
Det kanske skiljer mellan olika kort, men jag hade ringt banken direkt.
Lycka till!

Jag mailade dem i torsdag.... men inget svar på fredagen så man undrar vilken prioitet ett mail har.... annars tack för tippset
Peter

F

F.d. 29925

Guest

Sånt händer även här i Sverige. En dotter upptäckte att det fanns mindre på kontot än vad det borde. En koll visade att en restaurang hade dragit notan två gånger. Nu var det några tusenlappar så det märker man troligen men hur många kollar alla småsummor som debiteras?
Kanske vanligare än man tror med dubbeldebitering?

Toppen