F
F.d. 8765
Guest
Har husbilen ute på Blocket. Blev uppringd utav en mycket trevlig och positiv man som presenterade sej som ROBERT från Stockholm. Han har sett min annons och sa, Citat. "Höredu jag har en köpare på din bil och kan fixa affären snabbt och smidigt. Vi gör så här att du kommer till Stockholm med bilen. Då skriver vi ett vattentätt kontrakt, där jag förbinder mej att sälja bilen inom 14 dagar. A.Skulle jag mot förmodan inte fixa det, löser jag själv bilen med hela beloppet, så du har inget att förlora. Förresten så står jag även för din hemresa. B.Om inte jag kan sälja bilen på 14 dagar, så får du tillbaks den. Då betalar jag dej 30% av försäljningspriset plus att den är recondad och som ny. Det låter väl bra. Förresten kan du ta mitt MBnr. Men tänk inte för länge. Du vet att kunden kanske ångrar sej, så det gäller att jag får bilen så fort som möjligt" Slut citat.
Han ringde från ett dolt telenr. När jag ville ha uppgifter om honom, så var det endast MBnr och efternamnet som jag fick. Frågade efter personnr. så sa han att. "Sånt förstår du väl att jag inte kan lämna på telefon. Jag arbetar bara seriöst, så det fixar vi vid kontraktskrivningen"
Vid frågan, varför kan jag inte få pengarna vid leveransen, blev svaret: att så fungerar det inte, jag måste ha produkten för att få pengar av mitt finansbolag. Sen ville han att jag skickade mitt bankkonotnr så han kunde sätta in pengarna direkt på kontot, "För du förstår att så stora belopp rör man sej inte öppet med"
!!!!!!!! SKUMT SÅ DET OSAR !!!!!!!!!! tycker jag.
Varför vi ska sälja? Ja inte för att vi har tröttnat på husbilslivet, tvärtom. Vi har bestämt att vi ska prova en "kompakthusbil", så vet ni om någon som är intresserad av att byta med oss är det bara att höra av sej.
Han ringde från ett dolt telenr. När jag ville ha uppgifter om honom, så var det endast MBnr och efternamnet som jag fick. Frågade efter personnr. så sa han att. "Sånt förstår du väl att jag inte kan lämna på telefon. Jag arbetar bara seriöst, så det fixar vi vid kontraktskrivningen"
Vid frågan, varför kan jag inte få pengarna vid leveransen, blev svaret: att så fungerar det inte, jag måste ha produkten för att få pengar av mitt finansbolag. Sen ville han att jag skickade mitt bankkonotnr så han kunde sätta in pengarna direkt på kontot, "För du förstår att så stora belopp rör man sej inte öppet med"
!!!!!!!! SKUMT SÅ DET OSAR !!!!!!!!!! tycker jag.
Varför vi ska sälja? Ja inte för att vi har tröttnat på husbilslivet, tvärtom. Vi har bestämt att vi ska prova en "kompakthusbil", så vet ni om någon som är intresserad av att byta med oss är det bara att höra av sej.