• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning till er som ska sälja husbilen

F

F.d. 8765

Guest
Har husbilen ute på Blocket. Blev uppringd utav en mycket trevlig och positiv man som presenterade sej som ROBERT från Stockholm. Han har sett min annons och sa, Citat. "Höredu jag har en köpare på din bil och kan fixa affären snabbt och smidigt. Vi gör så här att du kommer till Stockholm med bilen. Då skriver vi ett vattentätt kontrakt, där jag förbinder mej att sälja bilen inom 14 dagar. A.Skulle jag mot förmodan inte fixa det, löser jag själv bilen med hela beloppet, så du har inget att förlora. Förresten så står jag även för din hemresa. B.Om inte jag kan sälja bilen på 14 dagar, så får du tillbaks den. Då betalar jag dej 30% av försäljningspriset plus att den är recondad och som ny. Det låter väl bra. Förresten kan du ta mitt MBnr. Men tänk inte för länge. Du vet att kunden kanske ångrar sej, så det gäller att jag får bilen så fort som möjligt" Slut citat.

Han ringde från ett dolt telenr. När jag ville ha uppgifter om honom, så var det endast MBnr och efternamnet som jag fick. Frågade efter personnr. så sa han att. "Sånt förstår du väl att jag inte kan lämna på telefon. Jag arbetar bara seriöst, så det fixar vi vid kontraktskrivningen"
Vid frågan, varför kan jag inte få pengarna vid leveransen, blev svaret: att så fungerar det inte, jag måste ha produkten för att få pengar av mitt finansbolag. Sen ville han att jag skickade mitt bankkonotnr så han kunde sätta in pengarna direkt på kontot, "För du förstår att så stora belopp rör man sej inte öppet med"

!!!!!!!! SKUMT SÅ DET OSAR !!!!!!!!!! tycker jag.

Varför vi ska sälja? Ja inte för att vi har tröttnat på husbilslivet, tvärtom. Vi har bestämt att vi ska prova en "kompakthusbil", så vet ni om någon som är intresserad av att byta med oss är det bara att höra av sej.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Varning till er som ska sälja husbilen

Jösses håller dom på än tror dom inte att folk (förhoppningsvis) har blivt informerade om detta .

Kan undra hur han hade reagerat om du sagt att du hinner inte men att han är välkommen ner och avtalat en tid på en plats där inte husbilen är och även ha med sig ett par konstaplar för detta är ju bedrägeriförsök .

F

F.d. 55306

Guest

Tråkigt detta att det i alla sammanhang finns bedragare, lurendrejare, tjuvar och banditer som är beredda att sko sig på andra människors bekostnad. Man kan inte längre lita på sådana som man inte känner eller har fått pålitliga rekommendationer om.

Och man törs snart inte lämna något utan uppsikt, för då är risken stor att det försvinner.
Trist så det förslår! För så där en 20 år sedan behövde man knappast ens låsa sin ytterdörr på nätterna. Numera måste man ha den låst både nätter och dagar och ha larm till höger och vänster. Vad har hänt med etik och moral????

Bra att ni som råkar ut för dom här tricken skriver och varnar.

Hälsningar från S-E i E-tuna

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Även jag fick ett telefonsamtal från en som ville ha exakt en sådan husbil som jag säljer. Han handlade med husbilar och hade en kund som var ute just denna modell.

Han frågade om jag hade bråttom med att få kontanter och när jag förklarade för honom att jag ska ha pengar i näven innan jag lämnar ifrån mig husbilen svalnade intresset. Han mumlade något ohörbart och sedan "klick". Kan tilläggas att han ringde från skyddat nummer.

Jag hörde efter ca 5 sekunders samtal att det var något mysko med denna man. Hoppas han inte lyckas lura någon annan som är godtyrogen......

/Per

F

F.d. 4220

Guest

Jösses håller dom på än tror dom inte att folk (förhoppningsvis) har blivt informerade om detta .

Det måste ju säkert funka emellanåt, annars skulle de ju ge sig. Jag har annonserat min f.d. husbil två ggr, båda gångerna ringde nån och erbjöd att förmedla, likt detta. Troligen samma kille som här första gången.
(Jag skrev också ett inlägg här om det)

//Stefan

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Kan du inte TESTA och se om det funkar.Så vi andra silpper bli blåsta det räcker ju med att en blir det eller??:twitcy:
/ Vidhem

F

F.d. 8765

Guest

Enl någon tråd (som jag inte hittar) här på klubben är det tyvärr så att det har förekommit med att blivit av med bilen, men inte fått betalt.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Menar du dom som hade hyrt ut husbilen som bara fick tillbak en trasig nyckel ? Dom fick ju inget för att dom ansåg det var stöld och försäkringsbolaget ansåg att dom blivit utsatta för bedrägeri = polissak.

F

F.d. 29289

Guest

Detta stod att läsa i vår lokaltidning så det finns många märkliga sätt att utföra bedrägerier på

"Fick husbilsannonsen kopierad

En kvinna som annonserat ut sin husbil råkade illa ut. Någon kopierade annonsen, satte dit sitt eget telefonnummer och uppmuntrade intresserade att betala in handpenning.
Kvinnan upptäckte bedrägeriet i tisdags. "
KP 2 oktober

Toppen