• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning husbilsbedrägeri

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
I min tidning idag så varnar Lundapolisen för en bil och husbilsbedragare. En kvinna hade betalt handpenning utan att få se bilen efter en annons på blocket. Nu är kvinnan blåst på denna affär!!!!

Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Varning husbilsbedrägeri

Jag har upplevt samma sak som beskrivits ovan,
med skillnad att jag skulle sälja en husvagn.

Ett annat annonsvar var så "fantasirikt" att jag mailade
hela vår korrespondans till polisen som ett tips.
Vet ej om något kom ut av det.

//

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Ett par bekanta till mig bor i ett mindre samhälle och där "vimsade" ett äldre par runt och frågade efter en address och ett efternamn som inte existerade. De skulle hämta en husbil som de hade betalat handpenning på, stackarna.

JANKRO.

C

chmse

Guest

om man skall sälja så är det väl kontant betalning antingen med check eller ett insättnings kvitto på ditt konto läste i lokal bladet det var en familj som sålde sin husbil och fick handpenning resten skulle komma senare och det kom inga pengar jag tror de blev blåsta har de också skivit på registreringsbeviset så kan de inget göra

F

F.d. 3088

Guest

Som vanligt, som man bäddar får man ligga. Hon får skylla sig själv, läropengar.:(

Gurra

Toppen