• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

VARNING FÖR FALCK ASSIST

Leif Torså

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Sv: VARNING FÖR FALCK ASSIST

Vad jag förstår är Falcks affärside att försäkra mot självrisker.

Räddingsförsäkring inkl assistans med 1000 kr självrisk ingår i min husbilsförsäkring liksom i mina övriga bilförsäkringar. Jag har inte kunnat finna att åtagandet i räddningsförsäkringen skiljer sig nämnvärt från villkoren i Falcks assistansförsäkring.

Man måste ha klart för sig att försäkringsbolagen endast försäkrar sådant som man ser att man kan gå med vinst på. Min åsikt är därför att man inte skall försäkra sig mot utgifter som man har likviditet för att täcka och kan man inte klara en oförutsedd utgift på 1000 kr så skall man inte ha bil.

Jag har haft Falcks assistanförsäkring som ingått när jag bytt bil men sagt upp dessa när det varit dags att förnya dem. Jag har då blivit jagad av deras telefonförsäljare som erbjudit assistansförsäkring där även självrisken på hemförsäkringen ingår. Jag har avböjt dessa erbjudanden.

Leif Torså

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Två gånger det senaste decenniet har jag hamnat i situationer där assistansen kunde ha varit av värde. Vid det första tillfället puntering på en liten väg nära norska gränsen i NV Jämtland. Stora och tunga hjul på min bil så lyfthjälp skulle ha uppskattats av den åldrande bilägaren, men tyvärr ingen mobilmottagning så jag fick klara mig själv. Vid det andra tillfället, vintern -10 plötslig och fortfarande svårförklarlig kortslutning i startbatteriet på min dåvarande bil i sträng vinterkyla utanför Jokkmokk. Den gången fick jag assistans, men det tog någon timme för hjälpen att köra från Gällivare.
Det är väl som Leif skriver ingen ekonomisk vits med denna försäkring men det känns ändå värt pengarna att slippa oroa sig för tunga arbetsmoment som man kanske inte längre orkar med?

aake

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det kan ta tid innan hjälpen anländer! Jag råkade ut för en punktering på motorvägen vid Falkenberg för några år sedan och ringde Falck. Lokal bärgare svarade och lovade att komma och fixa det. Jag väntade och väntade och till slut så tröttnade jag och lämnade min "säkerhetsposition" en bit från motorvägen. Man inser inte lika lätt när man sitter i husbilen vilken larmande, fruktansvärd dödsmaskin en motorväg egentligen är som när man kliver ut i "verkligheten"!

Jag tog mig samman, stängde av alla säkerhetsspärrar och gick ut på vägrenen och bytte hjul. En fruktansvärd upplevelse! Jag är glad att jag kom därifrån med livet i behåll. Den kommersiella trafiken utmärkte sig lite extra här. En tradare t.o.m. tutade på mig alldeles intill mig så jag nästan xxxx xx xxx!

När jag var färdig ringde bärgaren och undrade var jag befann mig! :(

Det kan ta lite tid ibland.....

Jappe

jorrim

HBK Medlem
Kommun
Torsby
HBK-Nr
1384
Medlemskap
2025

Har haft assistansförsäkring hos Falck på tidigare husbil. Bytte bil 2013 till en ny Adria fick då ett erbjudande från Falck om en ny ass,försäkring.
Betalade in avgiften för året.Betalade ny årsavgift för 2014
Mailade en fråga med anledning av detta forum och fick svaret att ass.försäkringen gällde enbart för personbil.
Har begärt återbetalning av mina utgifter men undrar om detta kan anses som ett seriöst bolag?

hike

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2025

Har haft assistansförsäkring hos Falck på tidigare husbil. Bytte bil 2013 till en ny Adria fick då ett erbjudande från Falck om en ny ass,försäkring.
Betalade in avgiften för året.Betalade ny årsavgift för 2014
Mailade en fråga med anledning av detta forum och fick svaret att ass.försäkringen gällde enbart för personbil.
Har begärt återbetalning av mina utgifter men undrar om detta kan anses som ett seriöst bolag?

Läs inlägg 19, samma sits som dig.

Hälsningar/Hike

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025
Falck Camper Assist

Har för oss fungerar bra. Här hemma men också i Spanien.

Falck Camper Assist Regular – extra trygghet för 51 kr i månaden.
Ett års Falck Camper Assist Regular för husbilar upp till 3,5 ton kostar 615 kr, vilket ger en
månadskostnad på 51 kr. För fullständiga villkor, se topmenyn. eller klicka här!

Falck Camper Assist XL – extra trygghet för 65 kr i månaden.
Ett års Falck Camper Assist XL för husbilar från 3,501 upp till 8 ton kostar 785 kr, vilket ger en
månadskostnad på 65 kr. För fullständiga villkor, se topmenyn. eller klicka här!

Har du några frågor kring Falck Camper Assist är du alltid välkommen att ringa
Falck Försäkringsaktiebolags kundtjänst 020-87 00 00.

Toppen