• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för "vinnettpris.com"

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Fick ett meddelande från Samsung (välrenommerat företag) om att "jag" är med i utlottningen om en 50" TV om jag besvarade 3 frågor. Intet ont anande, jag besvarade frågorna men då blev jag slussad till ytterligare frågor på en helt annan sajt (såg inte detta med en gång).

Jag vill bara varna alla för att hänga med på sådana bluffar som drivs genom "Planet49" ett företag i Tyskland. Besvarar du frågeformuläret, då kan du gott räkna med att få åtskilliga mejl & erbjudanden från massvis av företag som "Planet49" säljer dina uppgifter till. Fyll ALDRIG någonsin din mejladress i några s.k. tävlingar, det är mitt råd till dig! Samsung lät väldigt bra, men det handlade inte alls om Samsung utan om något helt annat.

Nu när jag försöker kommunicera med "vinnettpris", då får jag automatiska mejl-svarar från en ”Helena" från Vinnettpris.com! Det är ett helsike att kommunicera med en maskin som har endast en uppgift i sitt sinne och det är att sälja dig vidare... Får se hur detta går, annars tar jag bort den mailbox som jag använder i tveksamma fall som det här.

Som Jappe säger: giv mig styrka...

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Varning för "vinnettpris.com"

Jg råkade ut för något liknande hos PointWorld A/S, ett danskt företag som lyckades dupera mig genom att smickra min fåfänga! Jag råkade svara på en lömsk inbjudan där det gällde att räkna antalet trianglar i en stor triangel. Gammalt knep men det har inte tidigare använts i bondfångarsyfte, såvitt jag vet. Plötsligt hade jag prenumerat på någon sorts obegriplig sörja som skulle ge mig en månatlig kostnad på c:a 30 USdollar. Det finstilta inslaget i "avtalet" måste ha tangerat världsrekordgränsen.

Mycket krångel och svåråtkomlig ledning gav mycket arbete och inget resultat tills jag hotade med polisanmälan. Då ströks jag ur rullorna. Obegripligt ovärdig, nästan amerikansk affärsmetodik.

Varning alltså för PointWorld A/S!

Jappe

Toppen