• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för Umeå

F

F.d. 30092

Guest
Umeå är en stad som är en stor byggplats. Gator som är avstängda och uppgrävda det enda man ser är byggkranar och grävare. Stanna i Ö-vik eller åk till Piteå så får ni valuta för pengarna. Det är 10 ställplatser vid vasaskolan men ta med en hjälm så ni inte får byggstenar i skallen. Tråkigt men sant.
:mad:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Umeå

Såsant såsant - men .....
Det finns många fina ställplatser/parkeringar i och strax utanför CENTRUM i Umeå.
Såg att inatt stod en husbil vid älven vid Konsthögskolan/arkitetkhögskolan å en bit därifrån - vid älven - finns en stor parkering vid båten Båten där jag tror man kan stå - åtminstone på helgerna.
Nedanför Rådhusparken mitt i centrum vid båtbryggorna kan man tömma toakasetter och intill där finns också toa å jag tror dusch) - under Filmstaden. Natt-kod har turistinformationen.
Sen har vi ju fina campingar i utkanten av stan tex:
Umeå Camping - Bella Vista
eller
Umeå
Ja det finns många ställen man kan stå - i och omkring Umeå.
Välkomna till Björkarnas stad Umeå! :)

F

F.d. 6102

Guest

vi kom precis från nydala camping till byske havsbad det är som natt och dag..byske är den finaste camping jag någonsin vistats på..och mycket barnvänligt..rekomenderar till alla barnfamiljer att besöka detta paradis.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Nu när vi sålt vårt sommarhus i Skeppsvik och dragit söderut, kan vi rekommendera platsen. Från Sävar ut mot havet. Stanna vi broarna i byn. Får plats till ett par husbilar. Finns en restaurang och goda möjligheter att fiska.

Men ta hänsyn till lokalbefolkningen, den vet vad den vill.

F

F.d. 50195

Guest

Märkligt var i umeå för ett par dagar sen, inga problem, parkerade på rådhusesplanaden (tror jag gatan hette) kunde inte stå bättre, nästan mitt i centrum, lätt att komma dit och lätt att komma därifrån trots vägarbetet.

F

F.d. 53012

Guest

Umeå är en stad som är en stor byggplats. Gator som är avstängda och uppgrävda det enda man ser är byggkranar och grävare. Stanna i Ö-vik eller åk till Piteå så får ni valuta för pengarna. Det är 10 ställplatser vid vasaskolan men ta med en hjälm så ni inte får byggstenar i skallen. Tråkigt men sant.
:mad:
Som Linköping då, fick en kund från England upp på kontoret som undrade för 4 veckor sedan om vi hade varit med i kriget och inte hunnit reparera stan.

Dan Gyll

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
15822
Medlemskap
2022

Det finns ju fördelar med nybyggnationer även om det blir rörigt under byggtiden. Kul när det händer något!

//Dan

F

F.d. 53012

Guest

Ja då skulle du komma till Linköping total kaos kunder som kommer från bl a London undrar om vi har haft krig. Och kommunen gillar detta för dom vill inte ha in bilar i centrum alls utan bara till köpcentrat (Tornby) Och det lär vara i minst 10 år när jag såg vad som finns planerat i ombyggnader med flyttat resecentrum och helt nya statsdelar, kanske skulle flytta och komma tillbaka när det är klart.

Toppen