• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för ställplats Dalhalla

Status
Stängd för vidare inlägg.

H.B.Isak

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2025
Vill varna för att boka ställplats på Dalhalla/Rättvik.
Bokade via deras hemsida då vi tänkte besöka konserten med Robbie Williams i sommar.
På Dalhallas hemsida står det att det går att avboka fram till 24 timmar innan.
Vid bokning länkas man dock till Ticksters köpsida.
Vi har tyvärr fått förhinder att åka, så försöker avboka- men det verkar hopplöst.
Dalhalla hänvisar till Tickster, men det går inte att avboka där. De menar att man köpt ett arrangemang-och då är det inte möjligt att få pengar tillbaka.
Har skickat och bett Dalhalla om hjälp-men de svarar inte ens. Så hur ska man avboka då!?

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Står ju klart och tydligt i deras villkor att man inte återbetalar när man köper evenemangsbiljett.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vill varna för att boka ställplats på Dalhalla/Rättvik.
Bokade via deras hemsida då vi tänkte besöka konserten med Robbie Williams i sommar.
På Dalhallas hemsida står det att det går att avboka fram till 24 timmar innan.
Vid bokning länkas man dock till Ticksters köpsida.
Vi har tyvärr fått förhinder att åka, så försöker avboka- men det verkar hopplöst.
Dalhalla hänvisar till Tickster, men det går inte att avboka där. De menar att man köpt ett arrangemang-och då är det inte möjligt att få pengar tillbaka.
Har skickat och bett Dalhalla om hjälp-men de svarar inte ens. Så hur ska man avboka då!?
Om det inte går att avboka evenemangsbiljett, så sälj den vidare. Robbie Williams är en populär och härlig showartist och Dalhalla är suveränt. Kan tänka vi är många som är intresserade. Vi är förmodligen i Kroatien, men annars hade jag gärna varit där!

H.B.Isak

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2025
Står ju klart och tydligt i deras villkor att man inte återbetalar när man köper evenemangsbiljett.
Jag kan läsa det i Ticksters villkor
Men läs själv vad det står på Dalhallas hemsida om ställplats.
Och det jag skrev...
Det är vilseledande då jag först är inne på Dalhallas hemsida- för att sedan länkas över till Tickster.
Falsk marknadsföring anser jag.
Har inte köpt konsert biljett, utan endast ställplats.
I syfte att varna andra för samma sak skriver jag här om detta. Screenshot_20250131_112453_com.android.chrome.jpg

Senast ändrad:

H.B.Isak

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2025
Jag kan läsa det i Ticksters villkor
Men läs själv vad det står på Dalhallas hemsida om ställplats.
Och det jag skrev...
Det är vilseledande då jag först är inne på Dalhallas hemsida- för att sedan länkas över till Tickster.
Falsk marknadsföring anser jag.
Har inte köpt konsert biljett, utan endast ställplats.
I syfte att varna andra för samma sak skriver jag här om detta. Visa bilaga 237754
Ärendet fick fart när jag ånyo skickade mail till Dalhalla och länkade till denna tråd.
Ibland är det skönt att ha klubben i ryggen:)
Läs mail nedan från Dalhalla:
"
Hej,

Vi ursäktar att du inte fått svar tidigare, vi har inte fått in något ärende från dig genom vårt kontaktformulär.
Vi har nu avbokat din ställplats. Pengarna kommer tillbaka på samma sätt som du betalade. Observera att eventuell avgift för sms biljett ej återbetalas.

Önskar dig en fin dag!
Med vänliga hälsningar,
Dalhalla
Rättvik Event AB
Backavägen 41
79532 Rättvik"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen