• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning för jailbreak!

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Nu är inte bara Android utan också iOS utsatta för virusattack!

Internet är fyllt med falska sidor som påstår sig kunna jailbreaka och låsa upp din iEnhet och nu har det kommit ett nytt virus till iOS 5.1. Viruset är utvecklat att fungera på Android och iOS, men sprids endast genom nedladdning av fejk-appen. Viruset finns på hemsidor som erbjuder en app med texten ”UNLOCK NOW FREE!”.

Laddar man ner denna applikation kommer du under 10-15 sekunder att se en text där det står ”DOWNLOAD UNLOCK 2 NOW FREE”. När du ser detta är det redan försent och all information du har på en iEnhet kommer att raderas, inklusive SIM-kort information.

Det finns ännu inget virusskydd som skyddar mot detta, utan det enda du kan göra är att hålla dig borta från denna typ av applikationer. Du bör bara söka information om jailbreak och unlock på sidor som: Allt om iPad 1, 2, 3 och The New iPad | Nyheter, tips och recensioner - iPadnytt.se, blog.iphone-dev.org, gdeluxe.com, ih8snow.com eller chronic-dev.org
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Varning för jailbreak!

Jag har valt iPhone & iPad för att jag vill ha ett säkert och stabilt system, annars skulle jag valt android.

Skulle aldrig komma på tanken att jailbreaka dessa produkter.

//Tommy
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Varning för jailbreak!

Att jailbreaka (Apple) eller roota (Android) sin lur eller tab är ett sätt att få total tillgång till mjukvaran i apparaten. Vi går då säkerhetsmässigt tillbaka till Win95 och msdos tiden då vem som helst kunde göra vad som helst. Snacka om att öppna för virusangrepp och exploits av olika slag.

I alla nyare operativsystem, även från Microsoft, har man skiljt på administratör och användare just för att höja säkerheten.

Jag ser ingen vits med att dra ner säkerheten bara för att det är ballt. Man kanske inte kan göra något man vill på luren men då har man valt fel produkt från början. Min åsikt i alla fall :cool:
 
Toppen