• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för Gul El eller Yello Strom som de heter

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025
Se upp när det ringer telefonförsäljare från Yello Strom eller Gul El som dom kallar sig, du blir lovad 14 dagars ångerrätt, vilket också skall vara så vid telefonförsäljning,

Men utav dessa blir man invaggad i en falsk förhoppning om att de 14 dagarnas ånger rätt gäller från o med att det kommer ett avtal hemskickat, detta tar minst tre fyra veckor enligt telefonförsäljaren,

Men icke så, ångerrätten gäller från och med det minsta lilla utskick kommer från Yello Strom och detta utskick är utformat som ett vanligt I-hopvikt reklamblad som berättar om Yello Strom med allmänna villkor o dyligt

Därefter kommer ytterligare brev med autogiro blanketter som skall fyllas i och returneras,
Erkänner själv att jag skulle ha reagerat där men tänkte att det kommer väl avtalet vilken dag som helst, :confused:

Ytterligare ca en vecka senare kommer ett brev med kundnummer och dylikt, ja då är det för sent!:(

Så summan av kardemumman är som vanligt, det som låter så fint, vänligt och bra, är inte riktigt så bra, dessutom vid kontroll, vilket jag planerade att göra när ånger tiden börjat löpa, har mitt nuvarande el-bolag lägre pris på samma avtalsform, RIDÅ

Lennart

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varning för Gul El eller Yello Strom som de heter

Jag har faktiskt goda erfarenheter av Yellostrom som jag hade under ett år till det lägsta priset i Sverige (84.5 öre och ingen fast avgift). Tyvärr har dom börjat med månadsavgift så jag har nu en annan leverantör. Samtliga elleverantörer tar i dag ungefär samma pris och rörligt eller fast pris gör ingen skillnad.

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Tror inte alls att det är något fel på företaget som sådant, tvärt om, det är telefonförsäljaren jag som varnar för, håller inte riktigt vad han lovar!

Ps knarrevik, de lovar även idag ingen fast avgift Ds

F

F.d. 3088

Guest

Stämmer köp aldrig över telefon, svara nej på alla frågor. exempelvis kan försäljaren läsa upp adressen, sedan frågar han om det är rätt. säger du då ja kommer följdfrågan kan jag skicka det dit då svarar du då ja kan det kokta fläsket vara stekt du svarar då på en fråga som han ställt i början på samtalet och inte den du trodde:swoon:
Försäljaren slingrar in sig i olika meningar kors å tvärs så du vet inte vad du svarar ja på
ALLT SPELAS IN för kommande rättegång
Ibland när någon ringer ställer jag motfrågor hela tiden ungefär samma som säljaren ställer, han tröttnar då fort :D

Gurra

F

F.d. 53498

Guest

Vi är med i nix. Vi slipper alla telefonsäljare. Så lugnt och skönt vi har det.
Det finns nix för telefon och det finns nix för addreserad reklam i brevlådan.

F

F.d. 3088

Guest

Nix funkar inte till 100%

Gurra

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

För oss fungerar det i stort sett till 100% med nix.
Ringer det ändå någon och erbjuder något billigt så säger jag bara" Vi har så gott om pengar att vi inte orkar bry oss om några bra erbjudanden".:)
Då blir det tyst för något motargument har dom inte tränat in på den kommentaren. Då lägger jag på.

kjeva

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2025

Tyvärr så gäller Nixregistret ej på mobiltelefoner.

Kjell

I

Iveco 35

Guest

Hörbarhet nolla. Olle.

F

F.d. 52943

Guest

NIX gäller inte heller om man har en firma registrerad eller om man står som företrädare för bolag.

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Kanske en utvikning från tråden, men när man nu nämner nix och mobiltelefoner så har alla mobiloperatörena en tjänst där man kan ha hemligt nummer men visa A-numret (det egna numret) när man ringer, så syns man i kompisarnas telefoner.
Man slipper ifrån framtida reklam SMS som man får betala för att ta emot i utlandet.

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Joråå, det stämmer Nix fungerar mycket bra, vi har Nix också, ibland har det hänt att telefonförsäljaren slängt på luren i mitt öra när jag talat om att vi är med i Nix, ibland tackar dom vänligt för sig men ju längre tid som går som man är med i Nix så blir det tystare ock tystare, skönt,

MEN de företag som man är kund hos eller varit kund hos får fortfarande ringa, denna gång blev det via Villaägarna som de kom fram!
Lennart

Toppen