• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för att ladda tandborsten i husbilen

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025
När vi var på vår senaste resa i Polen så behövde sambon ladda sin tandborste,Jag tänkte inte på att den laddar med induktionsspänning d.v.s. ingen fysisk kontakt med det laddningsbara batteriet i borsten, men när vi laddade den under färd med våran omvandlare som ger en fyrkantsvåg i stället för en ren sinuskurva så gick laddaren sönder.Jag vet att man inte kan köra datorer på denna omvandlaren men vi brukar ladda mobiler och köra lockborstar/fönar och det funkar fint. Men tandborsten gick tydligen inte.

Ha det alla husbilsvänner

Roffe

F

F.d. 50036

Guest
Sv: Varning för att ladda tandborsten i husbilen

Var det därför min slutade fungera! :twitcy:

Köpte en batteridriven istället, hittade den i en webbshop i danmark. Fungerar utmärkt samma borstar som till elborsten hemma. Två vanliga AA-batterier, har nu använt den i 23 dagar och går fortfarande på fullfart med förtsa batteriparet.

Ha det gott Torbjörn :yes:

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Hmm, min fungerade att ladda.
Men man kanske ska tänka sig för och ta in på Camping då det är dags att ladda sådana prylar.

F

F.d. 52943

Guest

Vi har två olika varianter av Braun tandborstar med olika induktionsladdare. Den ena (nyaste - 1,7W, liten rund puck) gick sönder direkt när vi körde den på invertern, den gamla (2W lite större med fack för borstar) funkade och funkar fortfarande. Nu fick vi i alla fall svaret på varför den nya gick sönder.

F

F.d. 29911

Guest

Vart är vi på väg !
Tanborstningen fungerar inte !
Vi kör elektriskt hemma men under resor använder vi de " gamla hederliga manuella"
ingen har klagat på dålig andedräkt och man får lite handmotion på köpet.
Hälsningar från en 70 åring med egna tänder.
HBK 5081

Toppen