Hej..
Jag körde med husbilen Malmö - Stockholm och åter 10 dec - 15 dec.. Det var inte många andra husbilar man såg. En nyare 9 meters när jag körde upp, och en älde 5 meters när jag körde hem, Såg inte en enda inne i Shlm. Låg hos vänner med inkopplad värmepatron i Alde, 2000w, fick 19 grader i sovdelen, 17 grader i det större utrymmet. Så det blev snabb in och äta frukost hos kompisarna.. Men sover gärna i 19 grader. Betydligt bättre blev det när jag senare kopplade bort el-patronen och istället använde en liten termostatstyrd el-fläkt på 2000w.
Använde jag gas blev det nästan tvärt om, gärna för varmt även om jag stängde värmen i sovdelaen, vilket är möjligt i vår bil.. Men termostaten måste flyttas bort från ytterdörren.. Har en Knaus 640.
Nåväl till saken.. när jag körde hem med yttertemp på 8 - 10 minus, så tändes efter 35 mil den röda lampan som visar att motorn överstiger inställd temp. Alla slangar var normalt varma, vattenbehållaren runt 50 grader, Både Marcus på Champion i Malmö och Bossings i Linköping hade ingen lösning mer än att jag lugnt kunde köra vidare, eftersom tempmätaren som vanligt stod på 70 grader, kanske ngn slang/sladd som frusit.. Efter ngn mil så släcktes lampan men blinkade till och tändes och släcktes resten av resan. Hade jag stått stilla runt 30 min så säcktes lampan efter en stund.. men tändes och släcktes senare igen.. Någon som varit med om samma "fel" eller vet orsaken..?
Tack så länge..
Libom
Malmö
Jag körde med husbilen Malmö - Stockholm och åter 10 dec - 15 dec.. Det var inte många andra husbilar man såg. En nyare 9 meters när jag körde upp, och en älde 5 meters när jag körde hem, Såg inte en enda inne i Shlm. Låg hos vänner med inkopplad värmepatron i Alde, 2000w, fick 19 grader i sovdelen, 17 grader i det större utrymmet. Så det blev snabb in och äta frukost hos kompisarna.. Men sover gärna i 19 grader. Betydligt bättre blev det när jag senare kopplade bort el-patronen och istället använde en liten termostatstyrd el-fläkt på 2000w.
Använde jag gas blev det nästan tvärt om, gärna för varmt även om jag stängde värmen i sovdelaen, vilket är möjligt i vår bil.. Men termostaten måste flyttas bort från ytterdörren.. Har en Knaus 640.
Nåväl till saken.. när jag körde hem med yttertemp på 8 - 10 minus, så tändes efter 35 mil den röda lampan som visar att motorn överstiger inställd temp. Alla slangar var normalt varma, vattenbehållaren runt 50 grader, Både Marcus på Champion i Malmö och Bossings i Linköping hade ingen lösning mer än att jag lugnt kunde köra vidare, eftersom tempmätaren som vanligt stod på 70 grader, kanske ngn slang/sladd som frusit.. Efter ngn mil så släcktes lampan men blinkade till och tändes och släcktes resten av resan. Hade jag stått stilla runt 30 min så säcktes lampan efter en stund.. men tändes och släcktes senare igen.. Någon som varit med om samma "fel" eller vet orsaken..?
Tack så länge..
Libom
Malmö
Senast ändrad: